Kensington, fabrikant van computeraccessoires, heeft twee prestigieuze awards gewonnen tijdens RetailVision Europe, de jaarlijkse conferentie binnen het retailkanaal.
Kensington werd in Monte Carlo onderscheiden met de awards voor Beste Presentatie en Beste Accessoires. "We wisten dat we serieus kans maakten", zegt Walter Dornstedt, retail sales director voor Kensington EMEA. "We denken dat het format dat we hebben gekozen om onze 'Smart Made Simple'-visie te communiceren zowel degelijk als totaal verschillend was van alles wat de andere bedrijven presenteerden. Het overtrof echter onze stoutste verwachtingen dat we twee awards wonnen en genomineerd waren voor een derde, Best Technology Provider. Dat we door onze retailpartners erkend worden met zo'n belangrijke prijs, is de beste motivatie om onze grenzen en ambities te verleggen."
Tijdens RetailVision Europe kwamen meer dan 310 technologie-aanbieders (zoals Microfsoft, AMD, Samsung, Trust en Seagate) en meer dan 180 beslissingnemers van Europese retailketens (MediaMarkt, Tesco, Dixons, Carrefour, Auchan) samen om nieuwe en toekomstige producten, strategieën en partnerschappen te presenteren en bediscussiëren. De 'Beste van RetailVision'-awards zijn uniek, omdat belangrijke retailers uit de hele regio hier rechtstreeks over beslissen.
"De Europese markt voor consumentenelectronica verandert continue door een stroom aan nieuwe producten en deze awards reflecteren de buitengewoon innovatieve ontwikkelingen die er zijn", zegt Pete Prentice, senior global director van RetailVision. "Deze awards zijn bijzonder indrukwekkend, omdat ze direct bepaald worden door de besluitvormers in het kanaal die computer- en consumentenelektronica verkopen en distribueren door heel Europa."
Robert de Vries, Sales & Marketing Manager Benelux bij Kensington zegt: "We geloven dat RetailVision van dit jaar bewijst dat de energie en creativiteit waarmee wij het consumentenkanaal benaderd hebben, zijn vruchten begint af te werpen. We zijn onze retailpartners dankbaar voor deze erkenning. Met een opwindende lijn nieuwe producten in het vooruitzicht en vertrouwend op een team dat precies aanvoelt wat het consumentenkanaal wil, heb ik er alle vertrouwen in dat de rest van het jaar geweldig zal worden voor Kensington."