ICT-dienstverlener SIT Nederland uit Leiden levert een gecombineerde IBM en Avaya communicatie oplossing aan eindgebruikers. Om alle partners van SIT rond deze oplossing nader te informeren organiseert het op 4 juni een informatiedag voor klanten en partners met autoracen in Zandvoort
Sinds kort heeft SIT een communicatieoplossing ontwikkeld dat bestaat uit producten van IBM en Avaya producten. Deze bestaat uit Avaya Communication Manager en IBM oplossingen zoals, Lotus Notes en SameTime. Patrick Louwe, directeur van SIT, vertelt; "We werken hierbij nauw samen met de IBM Software Group, IBM GTS en Avaya. We zijn nu gestart met een campagne om eindgebruikers te informeren rond deze oplossing. We bellen nu alle Lotus Notes gebruikers in Nederland en vragen hen of ze interesse hebben up te graden naar Lotus SameTime versie 7.5." Volgens Louwe hebben steeds meer bedrijven behoefte om via het web te vergaderen te communiceren. "Dat scheelt tijd en geld, bijvoorbeeld op vliegreizen."
Op 4 juni organiseert op het circuit van Zandvoort een speciale ‘Meet and Greet' dag om de gecombineerde oplossingen van IBM en Avaya nader toe te lichten. Louwe: "We nodigen klanten uit om te laten zien hoe de telefoon- en IT markt naar toe gaat. Daarnaast laat ik als partner zien hoe ver we zijn met integratie voor communicatie oplossingen. Tot slot is de dag om te netwerken, waarbij de mensen van SIT, Avaya en IBM elkaar beter kunnen leren kennen. SIT treedt hierbij tussen IBM en Avaya op als de Haarlemmersmeerolie."
Louwe voorspelt IT-dienstverleners steeds meer IP-telefonie oplossingen gaan verkopen. Maar het is ligt dan wel aan hen om dat snel op te pakken. "Traditionele telefonieleveranciers zijn nog bang voor IP-telefonie. SIT niet. Daarom gaan we op 4 juni ook in snelle auto's rijden met het thema ‘speed'. Want als je niet snel genoeg gaat naar de markt gaat met IP-telefonie, dan is het te laat. Het rijden met snelle auto's op Zandvoort symboliseert de snelheid waarmee telefonie zich beweegt richting IT…."