WebArchitects, een leverancier van het RightClick content management systeem en van e-business- en integratie-oplossingen, lanceert RightClick Energy.
Deze nieuwe gebruiksvriendelijk en overzichtelijk vormgegeven webwinkel is gebaseerd op Web 2.0-technologie, waardoor het gebruiksgemak van online winkelende klanten is gemaximaliseerd. De webwinkel bevat tools om producten te vergelijken, zoekresultaten te filteren, ordergeschiedenis te raadplegen, producten te kwalificeren en met behulp van incentives producten te promoten. De interactieve webwinkel is gebaseerd op het software as a service (SaaS)- principe, hierdoor heeft de klant geen omkijken naar installatie- en updateprocedures.
De meest unieke tool van RightClick Energy is de ingebouwde credit check, waarmee snel de krediethistorie van de consument opgevraagd kan worden via Experian. Als blijkt dat de consument een dubieuze financiële reputatie heeft kan de webwinkeleigenaar er vervolgens voor kiezen producten niet te leveren, of pas na ontvangst van de betaling. Omdat webwinkels een financieel risico lopen door slechte betalingen van hun klanten is deze mogelijkheid volgens WebArchitects een onmisbare tool voor een gezonde webwinkel. Veel online winkels zouden dankzij deze mogelijkheid hun cashflow kunnen optimaliseren.
Jeroen van der Geest, mede-eigenaar en oprichter van WebArchitects: "Webwinkeliers hebben met RightClick Energy de mogelijkheid om een interactieve webwinkel te voeren die gebaseerd is op de nieuwste technologie, zoals Web 2.0 en Ajax (Asynchronous Javascript And XML). Consumenten willen snel en duidelijk mogelijk geïnformeerd worden over het product waarin zij geïnteresseerd zijn. Van de andere kant willen eigenaren van webwinkels een online verkoopomgeving die aansluit op hun eigen ‘look en feel'. Bovendien zoeken zij de zekerheid van een zo hoog mogelijk omzet met zo min mogelijk onderhoud en moeite. We hebben het antwoord op deze twee eisen samengebracht in de nieuwe webwinkel. Ik verwacht dat RightClick Energy een daverend succes zal worden bij zowel bezoekers als eigenaren van webwinkels."
Voor een demonstratie van RightClick Energy kunt u kijken op: http://energy.rightclick.nl