Avaya, leverancier van communicatieapplicaties, -software en -diensten aan de zakelijke markt, introduceert Avaya Meeting Exchange Express.
Dit is een audioconferencing-oplossing voor middelgrote bedrijven die naadloos te integreren is met webconferencing- en andere client-applicaties van Microsoft, IBM en Adobe. Met deze oplossing kunnen bedrijven op elk moment conference calls organiseren en opzetten. Hierdoor spelen ze snel in op veranderende businessbehoeften en klanteisen. Bovendien levert deze intelligente communicatieoplossing bedrijven concurrentievoordeel en kostenbesparingen op.
Bedrijven die 2.500 dollar of meer per maand aan outsourced conferencing besteden, kunnen met Avaya Meeting Exchange Express 1.400 dollar per maand besparen. Binnen tien maanden levert de oplossing Return On Investment (ROI) op. Dit blijkt uit de jarenlange analyse van klantgegevens en de gemiddelde kosten per minuut van serviceproviders.
Met Avaya Meeting Exchange Express en de contactcenter-oplossing Avaya Customer Interaction Express breidt Avaya haar productportfolio voor middelgrote bedrijven uit. Dit aanbod omvat verder Avaya IP Office, Avaya MultiVantage Express en andere Avaya-oplossingen op basis van Avaya Communication Manager.
Avaya Meeting Exchange Express biedt geavanceerde functionaliteit voor audioconferenties met maximaal 300 deelnemers ondersteund door één server. De oplossing voorziet in een gebruiksvriendelijke, eenvoudig te implementeren en betrouwbare architectuur die op standaarden is gebaseerd. Dit vereenvoudigt de integratie met netwerken gebaseerd op producten van verschillende leveranciers. Meeting Exchange Express gaat uit van industriestandaarden zoals het Session Initiation Protocol (SIP) of het traditionele Time-division multiplexing (TDM). Daardoor werkt de oplossing perfect samen met Avaya Communication Manager IP-telefonieoplossingen en bijna elke andere communicatieserver of PBX-centrale.
Avaya Meeting Exchange Express biedt de volgende voordelen:
Integratie met IBM Lotus Sametime en Web Conferencing: Gebruikers hebben toegang tot de geavanceerde communicatiemogelijkheden vanuit de standaard Lotus Sametime-interface op hun pc of laptop. Ze kunnen door de click-to-call-functie contacten in de Lotus Sametime Connect-client bellen door deze aan te klikken. Daarnaast hebben ze toegang tot conferencing-opties, zoals het in- en uitschakelen van de mute-functie via knoppen op het scherm. Gebruikers kunnen ook met één muisklik een conference call opzetten. Daarnaast kunnen ze web- en audioconferenties beheren via functies op het scherm om deelnemers te identificeren, de mute-functie te gebruiken, de verbinding met geselecteerde deelnemers te verbreken of extra deelnemers toe te laten.
Integratie met Microsoft Outlook: Een plug-in-interface ondersteunt de geïntegreerde planning van audioconferenties in Microsoft Outlook. Ook biedt de interface gebruikers toegang tot gedetailleerde gegevens van conference calls. Ze kunnen conference call-gegevens zelf invoegen bij uitnodigingen voor meetings of de oplossing kan dit automatisch doen.
Ingebouwde webgebaseerde interface: Hiermee is het systeem eenvoudig, veilig en intuïtief te monitoren en beheren via pc's en laptops. Een Light-weight Directory Access Protocol-client (LDAP) die beheerders kunnen configureren via een online interface voor eindgebruikers vereenvoudigt het beheer nog verder. Eindgebruikers zijn hiermee namelijk ook zelf in staat om een conference call te plannen.
Geavanceerde moderator-functionaliteit: Eenvoudige touchtone-commando's bieden de organisatoren van conference calls toegang tot geavanceerde functies, zoals gespreksopname, de lecture mode aan- en uitzetten voor vraag- en antwoordsessies, de mute-functie, het locken en unlocken van autorisatie om nieuwe gesprekspartners toe te voegen, het opzetten van een deelnemerslijst en het afspelen, stoppen en terugdraaien van opgenomen gesprekken. Gebruikers kunnen de touchtone-commando's spiegelen, wardoor de transitie van een externe dienst naar een in-house-oplossing wordt vereenvoudigd.