Comsys, specialist in interactieve telefonie, introduceert een nieuwe dienst waarbij streaming audio, internet en telefonie worden geïntegreerd. Comsys stelt audiofragmenten die op het internet te horen zijn nu live via de telefoon beschikbaar. Bedrijven en met name call centers kunnen deze dienst op verschillende manieren inzetten om klantcontact en interactie te verbeteren.
Waar voorheen streaming audio uitsluitend met een mediaspeler op de computer te beluisteren was, maakt Comsys het nu mogelijk om geluidsbestanden in MP3-formaat die op het internet staan, door middel van een koppeling, via de telefoonlijn beschikbaar te stellen.
Deze nieuwe dienst van Comsys biedt een groot aantal nieuwe toepassingen, zoals het optimaal benutten van de wachtsituatie voor bellers naar een call center. Operators kunnen zelf bepalen wat op welk moment te horen is op de telefoonlijn, bijvoorbeeld een bedrijfsprofiel of commercials. Ook kunnen mensen die in de wachtrij staan zelf een keuze maken over wat zij willen horen gedurende de wachtperiode. Daarnaast kunnen bedrijven het toenemende aantal podcasts nu ook beschikbaar stellen via de telefoonlijn door bijvoorbeeld een extra keuze in de IVR-applicatie. Tot slot kunnen (internet-) radiostations nu naast internet ook via de telefoon de meest actuele nieuwsuitzendingen of andere fragmenten aanbieden.
Gerrit Jan Konijnenberg, CEO van Comsys: "Deze nieuwe dienst is het eerste bewijs van het innovatieprogramma van ons nieuw gevormde ontwikkelteam na de integratie van Audiotex en Comsys. Dit ontwikkelteam heeft als doel om branchespecifieke oplossingen te ontwikkelen waarin Voice, Web en Mobile worden gecombineerd. Met deze dienst hebben we een belangrijke stap gezet in de praktische toepasbaarheid van nieuwe technologie."