Twinfield, speler in online administraties en IMNederland, leverancier van credit management oplossingen, hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten.
Het online administratiesysteem van Twinfield wordt gekoppeld aan het debiteurensysteem van IMNederland. Hierdoor kunnen klanten van Twinfield kosteloos hun debiteurenbeheer uitbesteden, waardoor winst door verlaging van het openstaande saldo eenvoudig gerealiseerd wordt. Tevens worden de administratieve lasten verlaagd en het renteverlies op openstaande bedragen en afschrijving dubieuze debiteuren beperkt.
Twinfield signaleert dat er een toenemende schade wordt toegebracht aan bedrijven die niet tijdig hun debiteurensaldo op orde krijgen. Omdat goed debiteurenbeheer een logisch onderdeel is van gezonde bedrijfsvoering, wil Twinfield klanten ondersteunen met deze nieuwe dienst. Klanttevredenheid staat voorop, daarom wordt er onderscheid gemaakt tussen trage betalers en wanbetalers. Opmerkelijk is dat er voor deze dienst geen extra kosten in rekening gebracht worden. IMNederland zorgt ervoor dat de kosten van de aanmaningen doorberekend worden aan de wanbetaler.
Steeds meer bedrijven komen in financiële problemen omdat debiteuren niet tijdig gehoor geven aan facturen en betalingsherinneringen. Door saldotekort worden deze bedrijven gedwongen ook hun facturen later te betalen. Volgens André Kwakernaat, directeur en mede-oprichter van Twinfield, wordt het hoog tijd om de betalingsmoraal te verbeteren. "Iedereen vergeet wel eens een factuur op tijd te betalen. Maar als dit consequent gebeurt, is er sprake van wanbetaling. Voor ondernemers is het een noodzaak wanbetalers direct aan te kunnen pakken. Wij bieden ondernemers deze mogelijkheid met de koppeling met IMNederland. Bedrijven kunnen nu hun slecht betalende debiteuren sneller en eenvoudiger dwingen de factuur te betalen. Wanbetaling kan leiden tot faillissement van ondernemers. Dat willen wij onze klanten besparen."