Keynote, specialist op het gebied van online en mobile business performance, maakt zijn financiële resultaten van het tweede kwartaal eindigend op 31 maart 2007, bekend. De omzet is ten opzichte van het tweede kwartaal in 2006 met 31 procent gestegen naar 16.7 miljoen dollar.
De nettowinst op basis van Non-GAAP is 1.4 miljoen dollar of 0.08 dollarcent per aandeel. Verder had Keynote aan het einde van het tweede kwartaal 93.2 miljoen dollar aan liquide middelen.
Umang Gupta, CEO van Keynote: "Ons team heeft wederom sterke financiële resultaten behaald. Onze Mobile Test & Measurement (MTM)-activiteiten overtreffen onze verwachtingen. Verder heeft de business unit die de prestaties van websites meet en test geheel in lijn met onze verwachtingen gepresteerd. Na de overname van Sigos het afgelopen jaar, hebben we onze mobiele activiteiten gecombineerd met de software van Sigos. Dit heeft geleid tot synergie. Onze MTM-activiteiten zijn daarmee aanzienlijk gegroeid en maken 26 procent uit van onze totale omzet."
Op 31 maart had Keynote een klantenbestand van 2.650 bedrijven, tegen 2.400 klanten in het tweede kwartaal van het vorige jaar. Hiermee bedient het de helft van de Fortune top 100 bedrijven. Keynote meet op dit moment ruim 10.500 internetpagina's, vorig jaar waren dit er nog 9.300.