Indicative Software heeft op 2 mei bekendgemaakt dat Easynet, het internationale bedrijf in beheerde hosting en netwerken, de end-to-end software voor enterprise management van Indicative zal implementeren.
Indicative wordt hiermee een van de belangrijkste leveranciers van strategische technologie van Easynet.
Easynet heeft de benadering van Indicative – het servicebeheer met een enkel product – verkozen boven andere, welbekende event-based beheertools. Easynet wil namelijk de beste beheerde oplossingen leveren. In het kader van die ambitie en van de doorlopende verbetering van haar dienstverlening moet Easynet strenge Service Level Agreements (SLA's) garanderen voor de bedrijfskritische applicaties van haar klanten. Easynet zocht bovendien een beheeroplossing waarmee het haar capaciteitsbenutting efficiënt kon beheren en gelijke tred kon houden met de altijd veranderende en snelgroeiende IT-omgeving. Het bedrijf stelde vast dat Indicative problemen kon ontdekken en helpen oplossen, die buiten de mogelijkheden van de traditionele beheertools vallen.
"Wij hebben Indicative gekozen, omdat het zijn beloften waarmaakt", zegt Thilo Rockman, Group IS Director bij Easynet. "Wij waren tevreden over de manier waarop Indicative onze behoeften en die van onze klanten kon invullen, beter dan de grootste namen in de sector. Indicative had niet alleen een scherp begrip van ons streven om een uitmuntende klantenervaring te leveren, maar slaagde er ook buitengewoon goed in zijn product af te stemmen op onze strategische behoeften."
Easynet biedt haar klanten strenge Service Level Agreements voor haar beheerde network- en hostingoplossingen. Dit geeft Indicative de mogelijkheid om de waarde van zijn benadering van de serviceniveaus te bewijzen. De software van Indicative schept makkelijk te construeren modellen van de diensten en van de infrastructuur die het ondersteunt, in kaart gebracht en verantwoord door middel van geautomatiseerde detectie- en topologische functies. De SLA-metingen worden opgenomen in prestatiedrempels die alarmen aansturen. Deze vooraf ingestelde drempels helpen de IT-afdeling om de schadelijke gevolgen te voorkomen van prestaties die niet aan de SLA-criteria zouden voldoen. In veel servicegerichte bedrijven zijn SLA's beslissend voor succes of mislukking.
"Easynet betekent voor Indicative een grote overwinning op de conventionele leveranciers van enterprise management", zegt Lacy H. Edwards, de CEO van Indicative. "Wij hebben het bij deze grootschalige, strategische implementatie van managementsoftware opgenomen tegen de tactische event-based tools van IBM en Hewlett-Packard, en wij hebben het contract met Easynet in de wacht gesleept dankzij de kracht van onze benadering van de dienstenlevering en de waarde die Indicative de klanten biedt."
"Het feit dat Easynet voor Indicative heeft gekozen, sterkt ons in onze overtuging dat tactische tools inherent te inefficiënt en te duur zijn voor de managementbehoeften van de moderne onderneming", vervolgt Edwards. "Bedrijven die een strategische benadering van het IT-beheer nodig hebben om bedrijfskritische diensten te leveren, vinden in Indicative een partner die zij kunnen vertrouwen."