TomTom, ’s werelds grootste aanbieder van draagbare navigatieoplossingen, kondigt vandaag aan de verkeersveiligheidscampagne 2007-2008 van het Europese Rode Kruis te sponsoren.
Deze samenwerking bevestigt TomTom's continue betrokkenheid bij het verbeteren van de verkeersveiligheid. De sponsoring volgt kort op de publicatie van een onafhankelijk onderzoek waarin is bewezen dat navigatie een positief effect heeft op het rijgedrag.
TomTom zal evenementen en activiteiten in negentien verschillende Europese landen gaan steunen. Tijdens deze activiteiten staat de betrokkenheid en de scholing van mensen over verkeersveiligheid en eerst hulp bij ongelukken centraal. De verkeersveiligheidscampagne van het Europese Rode Kruis zal nuttige ervaringen met betrekking tot verkeersveiligheid en eerste hulp-scholing uit de praktijk verzamelen, genereren en delen. Het doel is:
Meer zichtbaarheid in Europa voor vraagstukken rondom verkeersveiligheid;
Het verzamelen van ervaringen en dit pro-actief delen binnen Europa door een eerste hulp- en verkeersveiligheidpakket samen te stellen;
Het aanmoedigen van individuen en organisaties om hulp te bieden bij de verbetering van de verkeersveiligheid.
"Wij zijn een logische partner van de verkeersveiligheidscampagne van het Europese Rode Kruis", zegt Alexander Ribbink, chief operating officer bij TomTom. "Het Rode Kruis is een zeer bekende en gevestigde organisatie. De scholing van mensen over verkeersveiligheid binnen Europa door middel van een samenwerkingsverband is een belangrijke missie die wij van harte steunen."
De verkeersveiligheidcampagne van het Europese Rode Kruis wordt vandaag gelanceerd tijdens de UN Global Road Safety Week in Brussel. Voor meer informatie over de verkeersveiligheidcampagne van het Europese Rode Kruis kunt u terecht op www.1-life.info