Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) kondigt 27 april de next-generation Playstation Eye camera aan. De PlayStation Eye geeft een nieuwe dimensie aan audio-visuele gesprekken en online gamen. Met dit accessoire kunnen gamers op geheel nieuwe manieren van hun Playstation 3 genieten.
De camera is speciaal voor de PS3 ontworpen en biedt enorme voordelen in vergelijking met technologie voor usb-camera's en -microfoons. Playstation Eye zal de ervaring van online-communicatie via het Playstation Network voorgoed veranderen. Voortbouwend op het marktleidende succes van de EyeToy usb Camera voor de PlayStation 2, sluit de hoogwaardige Playstation Eye perfect aan op de geavanceerde functies en mogelijkheden van de PS3. Alle functies zijn gebundeld in een stijlvol ontworpen en bescheiden ogende eenheid.
De Playstation Eye is speciaal ontwikkeld voor de nieuwe generatie van sociale games en unieke diensten die in ontwikkeling zijn voor de PS3. De EyeCreate software wordt er gratis bij geleverd. Dit programma maakt het mogelijk om foto's, filmpjes en audioclips op te slaan op de hard drive disk van je PS3 en indrukwekkende effecten aan je beelden toe te voegen. Verschillende opnamestanden als interval en slow motion bieden toegang tot een wereld van mogelijkheden die je steeds dieper kunt verkennen om je media te bewerken tot professioneel ogende films.
Nieuwe microfoonfuncties
De geheel nieuwe microfoon maakt gebruik van spraaklocatieherkenning in alle richtingen, verbeterde galmonderdrukking en reductie van omgevingsgeluid. Hierdoor garandeert de microfoon helder klinkende gesprekken in zelfs de meest lawaaierige omgevingen, zonder dat hiervoor een headset hoeft te worden gedragen.
Next-generation camerafuncties
Met een beeldverversing van maximaal 120 beeldjes per seconde maakt de camera ongekend vloeiende filmpjes mogelijk, terwijl de geavanceerde functionaliteit bij weinig licht betekent dat de camera altijd scherpe en heldere opnames maakt, ook als de kamer niet optimaal verlicht is. De instelbare zoomlens biedt een 56º gezichtsveld om hoofd en schouders te vangen voor audio-visuele gesprekken, terwijl een 75º gezichtsveld het hele lichaam in beeld brengt, bijvoorbeeld voor een geheel fysieke spelervaring.