De verwachte omzet van Tulip Computers exclusief overige opbrengsten is toegenomen van 37 miljoen euro in 2005 naar circa 211 miljoen euro in 2006. De verwachte netto winst van Tulip is toegenomen met ruim 9 procent tot 6.7 miljoen euro in 2006.
Devil Computer Vertriebs GmbH (Devil) is hierin vanaf 1 juli 2006 meegeconsolideerd.
De definitieve cijfers zullen op korte termijn worden gepubliceerd en worden vastgesteld op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Tulip van 22 mei 2007.
In 2006 heeft Tulip de eerder ingezette strategie, waarbij het doel is een sterke marktpositie te verwerven in een aantal specifieke product-/marktcombinaties, verder vorm gegeven. Daarbij concentreert Tulip zijn activiteiten op een vijftal strategische productgroepen: Advanced Products & Solutions, Lifestyle & Connectivity Solutions, Procurement & Logistical Solutions, Technology Sales en Consultancy & Learning Solutions.
Tulip richt zich, via zijn dochter 2L Mobility Solutions, vooral op de "Business to Business" (B2B) niche markt en biedt oplossingen aan voor specifieke verticale marktsegmenten. Over het gehele boekjaar 2006 is een omzetstijging gerealiseerd van circa 25%. Tevens is in 2006 besloten de strategie met betrekking tot het investeren in de eigen ontwikkeling van nieuwe Tablet-PC's te herzien en de intellectuele eigendomsrechten van zijn PaceBook II te verkopen (zie hiervoor Technology Sales).
De omzet van lifestyle- en connectivity producten ontwikkelde zich met name in de 2e helft van 2006 sterk positief. Dit heeft geresulteerd in een groei van circa 16% over geheel 2006. Ten aanzien van het merk Conceptronic zijn door de onderneming initiatieven genomen met als doel expansie in nieuwe geografische markten – zowel binnen als buiten Europa – te realiseren. Voor de toekomst streeft Tulip ernaar de groei van de omzet voort te zetten, met de nadruk op het betreden van nieuwe geografische markten, de introductie van nieuwe productlijnen en toepassing van nieuwe technologieën.
In de 2e helft van 2006 heeft Tulip 98,5% van de aandelen van Devil verworven. Devil biedt distributie van ict-producten, via zowel dealernetwerk als via e-commerce kanalen, waarbij one-stop-shopping en logistieke prestaties centraal staan. Tulip verwacht dat op basis van het productportfolio en de markten waarin Tulip en Devil actief zijn, een intensieve samenwerking binnen de Tulip-groep zal resulteren in duidelijke synergievoordelen, zowel ten aanzien van in- als verkoopactiviteiten. De omzet van Devil over de periode van 1 juli 2006 (het moment van de overname van Devil door Tulip) tot en met 31 december 2006 bedraagt circa € 170 miljoen en is binnen de groep meegeconsolideerd.
Tulip streeft er naar ook in de toekomst inkomsten te genereren uit de ter beschikking staande intellectuele eigendomsrechten. Ultimo 2006 is besloten de strategie met betrekking tot het investeren in de eigen ontwikkeling van nieuwe Tablet-PC's, te herzien. Tulip heeft het strategische besluit genomen de Tulip intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot het product "PaceBook II" te verkopen. Deze transactie heeft in 2006 geleid tot een omzet van € 2,7 miljoen. Ten behoeve van het PaceBook II was tot het moment van de transactie circa € 0,9 miljoen geïnvesteerd in de ontwikkeling van voornamelijk het nieuwe moederbord. Ook het belang in Ego Lifestyle B.V. past binnen de "Technology Sales" strategie. Deze participatie zal moeten leiden tot toekomstige uitkeringen als gevolg van de licentieovereenkomst met Ego Lifestyle B.V. voor het gebruik van de Tulip-naam.
Ook in 2006 stond de markt van consultancy en learning solutions onder druk. Het aanbieden van maatwerkoplossingen begint langzaam zijn vruchten af te werpen, waarbij NewLevel gebruik maakt van zijn status van zowel Microsoft Gold Certified Partner als Novell Platinum Training Partner. De onderneming onderzoekt de diverse mogelijkheden die kunnen bijdragen aan de noodzakelijke groei en toekomstige positionering van zijn activiteiten binnen Tulip.
In 2006 heeft Tulip zich geconcentreerd op zowel autonome als externe groei.