Tijdens de TCD2007 (24, 25 en 26 april in Utrecht) introduceert Trinicom, de leverancier van klantinteractie software, een nieuwe versie van zijnT5 software.
De belangrijkste verbetering ten opzichte van de vorige versies is dat T5 standaard geleverd kan worden met de X-Server, het integratieplatform van Trinicom. Daarmee wordt het voor organisaties mogelijk om de klantinteractie software van Trinicom eenvoudig te koppelen aan andere IT-systemen, zoals CRM- en ERP-systemen. Naast de X-Server is de e-learning sterk verbeterd, is de eMailing module toegevoegd en kan met "portal op maat" elke gewenste lay-out aan de Trinicom web selfservice gegeven worden.
Wilco Rietberg, CEO van Trinicom: "De lancering van de X-Server is voor onze klanten een belangrijke ontwikkeling. De X-Server bestaat uit een bibliotheek met web services. Met behulp van deze volledig gedocumenteerde web services zijn onze klanten in staat om zelf eenvoudig andere externe systemen met Trinicom te koppelen. Maatwerk ontwikkeling hoort daardoor wat ons betreft tot het verleden. Door de integratiemogelijkheden wordt het rendement van het gebruik van onze software verder verhoogd."
Daarnaast is de e-learning omgeving, die standaard onderdeel uitmaakt van T5, veel interactiever gemaakt. De kennisoverdracht gaat daardoor nog sneller en makkelijker dan voorheen. De e-learning omgeving blijft voor de gebruikers permanent beschikbaar en wordt bij elke release up-to-date gebracht. Ook dat draagt ertoe bij dat klanten het maximale uit het systeem kunnen halen en dat de opleidingskosten dalen. Een derde noviteit is dat het met de module eMailing nu ook mogelijk is om in HTML opgemaakte e-mails te versturen, in bulk of op basis van een handmatige selectie. Het informeren van klanten over bijvoorbeeld aanstaand onderhoud voorkomt vaak veel verkeer op het contactcenter. Vanaf nu kan dat vanuit T5 gerealiseerd worden.
Rietberg: "En tenslotte hebben we "portal op maat" gelanceerd. Met "portal op maat" is het mogelijk geworden voor organisaties om op hun website de web selfservice pagina's geheel naar wens vorm te geven. Daarbij kunnen onder andere gedeeltes van de web selfservice functionaliteit over de site verspreid worden, bijvoorbeeld om de veelgestelde vragen en antwoorden over een bepaald product juist daar terug te laten komen. Ook kan de Trinicom zoekbox op elke pagina van de site beschikbaar worden gemaakt. Daarnaast maakt "portal op maat" het mogelijk de web selfservice site volgens de web richtlijnen van de overheid te ontwerpen.