NLCW, de brancheorganisatie voor Nederlandse computerwinkels publiceert de nieuwe gedragscode voor de computerwinkelbranche.
Consumenten en zakelijke klanten die kiezen voor een computerwinkel doen dit in de verwachting goede kwaliteit en een betrouwbaar advies te krijgen.Om duidelijk te maken dat aan deze verwachting, bij NLCW aangesloten bedrijven, op geen enkele wijze hoeft te worden getwijfeld, heeft de NLCW voor de aangesloten bedrijven een heldere gedragscode opgesteld, die onverkort voor alle aangesloten bedrijven geldt. Bij NLCW aangesloten bedrijven werken eerlijk en integer.
De NLCW kijkt daarbij als extra zekerheid over de schouder mee en ziet erop toe dat de gedragscode wordt nageleefd. Computerwinkels die de gedragscode hanteren zijn eenvoudig te herkennen aan het NLCW logo.
De inhoud van de gedragscode is hier te vinden: http://www.nlcw.nl/index.php/site/gedragscode/
Om het onderscheidend vermogen van de bij NLCW aangesloten bedrijven verder uit te bouwen opent NLCW vandaag de deuren van het NLCW-bemiddelingsbureau. Klanten van de ruim 250, bij NLCW aangesloten, computerwinkels die een geschil hebben over een geleverde dienst of product kunnen hun klacht voorleggen aan het NLCW-bemiddelingsbureau.
Het bureau bemiddelt in geschillen tussen bij NLCW aangesloten bedrijven en hun klanten. Consumenten en zakelijk gebruikers met een geschil mogen rekenen op snelle afhandeling, men ontvangt binnen 14 dagen een reactie van het bemiddelingsbureau.
Meer informatie over klachten en geschillen is hier te vinden: http://www.nlcw.nl/index.php/site/klachten_en_geschillen/
Trap niet in de valkuil dat bedrijven welke aangesloten zijn bij de NLCW, zich zouden houden aan de geldende wet- en regelgeving!
Ik heb destijds diezelfde fout gemaakt en ben veel geld kwijtgeraakt doordat de internetshop niet leverde terwijl ik al vooruit had betaald.
De NLCW heeft het probleem uiteindelijk weer bij mij als consument gelegd, terwijl wettelijk geregeld is dat de leverancier aansprakelijk is totdat geleverd is. Het lijkt er dus op dat ze niet zo ‘onafhankelijk’ zijn als men wil doen voorkomen.
Al die ‘goede initiatieven en idee�n lijken dan ook meer op zoethoudertjes dan garanties voor eerlijke handel op het internet.
Hoe lang is het geleden dat dit gebeurd is?
Als dit recent is zou ik het opnieuw bij het NLCW melden en kijken hoe er op gereageerd wordt. Of is dat lid van de NLCW ook al geen lid meer?