Een jaar geleden kondigde Foundry Networks het einde van zijn directe verkoopsstrategie in de Benelux aan, ten gunste van het indirecte kanaal. Twee regionale verkoopmanagers werden aangesteld om het partnerkanaal te ondersteunen en Bernard Schep werd benoemd tot verkoopdirecteur Noord-Europa.
“De strategie heeft concreet veel opgeleverd”, zegt Schep. “In de Benelux groeien we hard, zowel in omzet en aantal klanten als qua organisatie. De groei komt ondermeer door een succesvol eerste jaar met Acal, onze distributeur, door de verdubbeling van het verkoopteam en door het succes van producten zoals de BigIron RX 16 switch/router en de ServerIron 4G.”
Foundry Networks hield zijn jaarlijkse regionale top voor EMEA-partners in juni 2006, waar de nieuwe verkoopsgroeiplannen werden geschetst voor de rest van 2006. Ongeveer 30 partners namen deel aan dit gebeuren. “We beschikken over een aantal toegewijde partners, zodat we onze volgende stap kunnen realiseren: ons marktsegment vergroten. Onze strategie begint vruchten af te werpen, maar hiervoor was tijd nodig. Mede door onze partners verkregen we het vertrouwen van onze klanten ook op het vlak van support en toewijding”, zegt Schep.
“Wij zijn zeer tevreden over de ondersteuning: elke week komen een Foundry Networks account manager en presales engineer bij ons langs. De Foundry Networks-lijn is ook één van onze best lopende producten”, zegt Servie Janssen, manager productmarketing bij Q&I in Delft.
Ook Acal doet goede zaken met de indirecte leverancier. “Acal kan zijn hele technische en commerciële ziel en zaligheid kwijt in de producten en diensten van Foundry”, aldus Marc Dubach, marketing & communication manager Acal Nederland.