U wilt emotie en beleving? U wordt op uw wenken bediend met levensechte kleuren, hoge contrastratio’s, snelle responstijden en HD-kwaliteit. En met design, want u wilt compactheid, platte ruimtebesparende displays, een fraai uiterlijk en strakke lijnen. Kortom u wilt verrijking.
De laagste prijs staat niet meer garant voor uw beste aan- of inkoop. Zowel de consument als de retail- en b2b-markt hebben baat bij innovatie en gemak. Beleving en emotie zijn belangrijker geworden dan de laagste verkoopprijs. Ergonomisch design, Windows Vista-logo's en een veelvoud van multifunctionele toepassingen zijn vandaag de dag redenen in een bewuste consumentenkeuze.
Kleurechtheid, hoge resoluties en design zijn niet alleen sleutelbegrippen voor narrowcastingdoeleinden zoals op Schiphol en bij McDonalds, ze zijn het ook voor de hedendaagse consument. Voor nichemarkten blijkt de kwaliteit en betrouwbaarheid van ‘multifunctional displays' beeldbepalend voor vormgevers, gameontwikkelaars en medici bij het lezen van röntgenfoto's. U hecht liever waarde aan een levensecht beeld dat u niet in de steek laat.
Elektronicafabrikanten spelen in op wat wij zien, doen en meemaken. Met z'n allen zien we dagelijks problemen waarvoor we oplossingen kunnen aandragen. Waarom nog prijsjes handmatig ‘taggen' en afprijzen in de supermarkt als je met een netwerk aan kleine lcd-schermpjes of photo frames de verkoopprijzen à la minuut met één druk op de knop kunt aanpassen? Waarom niet reizen in een trein met televisie, films en reclame aan boord, zoals in het vliegtuig?
Bedenk het maar! Alleen zullen elektronicafabrikanten, resellers, retailers en b2b-organisaties elkaar blijvend op de hoogte moeten houden van de eindeloze mogelijkheden in de vraag naar kwaliteit. U bepaalt tenslotte wat convergentie voor u mag betekenen én kosten.
Ivo Vissers
Marketing Manager Monitor IT Divisie bij Samsung Electronics Benelux