Op 20 april 2007 tekenden Capgemini Academy en Cordys een samenwerkingsovereenkomst rondom het verzorgen van Service Oriented Architecture opleidingen. Service Oriented Architecture, is een duidelijke trend in IT en Business en één van de ‘leidende lijnen’ in de toekomstige ontwikkelingen op IT-gebied. Bij het realiseren van een Service Oriented Architecture komt een organisatie met nieuwe methoden, technieken en gereedschappen in aanraking. De grote kansen die dit biedt, staan of vallen met een correcte toepassing. Efficiënte en adequate scholing is hiervoor één van de benodigde pijlers.
Eén van de partners waarmee Capgemini op het gebied van Service Oriented Architecture samenwerkt is Cordys. Cordys brengt haar opleidingen en trainingen onder in Cordys Academy. De samenwerking die nu is ontstaan verdiept de bestaande relatie. Het is nu mogelijk om volledige opleidingspakketten te bieden aan mensen van wie de rol verandert bij de invoering van Service Oriented Architecture.
"Het opleidingenaanbod van Cordys Academy is complementair aan ons aanbod en past goed bij de curricula die wij onderkennen", aldus Gerard Coes, manager Capgemini Academy. "We investeren voortdurend in de vernieuwing van ons aanbod en bieden klanten totaaloplossingen in het kader van de ontwikkeling van hun IT-professionals. Met de toevoeging van de volledige en beproefde oplossing voor Service Oriented Architecture van Cordys, beschikt Capgemini Academy nu ook over een compleet opleidingenaanbod op het gebied van Service Oriented Architecture."
Wiemer Kuik, manager Cordys Academy: "De samenwerking tussen Capgemini Academy en Cordys geeft de deelnemers aan het trainingscurriculum de perfecte mogelijkheid om in een gecombineerde leer-werk-omgeving Service Oriented Architecture en Cordys-software toe te leren passen. De aangeboden opleidingen volgen de constante ontwikkeling van de Cordys-oplossingen op de voet, waarbij de hoogste kwaliteitseisen van beide academies in stand worden gehouden.