CA komt met een aparte business unit om de markt voor middelgrote bedrijven te benaderen. De werkzaamheden worden bij de afdeling Opslag gevoegd, zodat manager Bob Davis zijn divisie uitgebreid ziet worden tot Mid-Market and Storage Business Unit.
"Onze afdeling gaat zich richten op bedrijven met vijfhonderd tot vijfduizend werknemers en een omzet van tussen de honderd miljoen en een miljard dollar", verduidelijkte Davis de doelgroep van zijn divisie tijdens een persconferentie. De diensten aan deze bedrijven gaat CA niet zelf leveren. Het gaat daarvoor gebruikmaken van zijn resellerkanaal. "Hierdoor krijgen partners de kans om een stukje van de tien miljard dollar die de 66.000 middelgrote bedrijven op de wereld vertegenwoordigen, op te strijken", voegt Bill Lipsin, senior vice president Worldwide Channels bij CA, toe.
Middelgrote bedrijven kunnen een enorme groei doormaken wanneer ze nieuwe producten lanceren of nieuwe markten aanboren om zich van hun concurrenten te onderscheiden. Door gebruik te maken van CA's Enterprise IT Management-visie (EITM) zouden deze organisaties hun complexe it-omgevingen kunnen integreren en versimpelen.
Het technologische portfolio van de nieuwe afdeling behelst onder meer het maandag gelanceerde Recovery Management, een oplossing voor backup en herstel van data. Daarnaast gaat het ook om software voor helpdesk, systeem- en netwerkmanagement, project- en portfoliomanagement en datamodelleren.
"We willen ons succes bij grote ondernemingen graag uitbreiden naar de middenmarkt", zegt Davis enthousiast. "Met de hulp van onze resellers moet dat gaan lukken." Of dit ook in Nederland zo gaat werken, kan hij op dit moment nog niet zeggen. De relatie van CA met zijn Nederlandse partners is in een aantal gevallen stroef te noemen.