Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat Dell in februari van dit jaar veruit de meest bezochte website heeft van alle Nederlandse hard- en softwarebedrijven. Namen als HP, IBM, Cisco en Intel ontbreken volledig in de top tien, Microsoft bezet een gedeelde achtste plaats.
Het hoge aantal bezoekers op Dell.nl is zeer waarschijnlijk te wijten de directe marktbenadering van de computergigant. Met een marktaandeel van 19 procent ligt Dell ver voor op de nummer twee Adobe (6 procent). In de Nederlandse top tien van best bezochte ict-websites zijn ook twee resellers/retailers terug te vinden. Misco staat in februari van 2007 vierde met een marktaandeel van 4 procent, Central Point doet het goed op de zesde plaats. Overige namen in de top tien zijn Skype, Spamfighter, Java, TomTom en Nieuwsklikker. Dit is de top tien van best bezochte ict-website voor hard- en softwarebedrijven (positie, naam, marktaandeel en aantal bezoekers in februari 2007):
1 Dell.nl 19% 2.440.000
2 Adobe.nl 6% 730.000
3 Skype.com 5% 660.000
4 Misco.nl 4% 570.000
5 Spamfighter.com 4% 530.000
6 Centralpoint.nl 4% 460.000
7 Java.com 3% 370.000
8 Microsoft.nl 3% 340.000
9 Tomtom.com 3% 340.000
10 Nieuwsklikker.nl 3% 320.000