GMI (Global Market Insite, Inc.), leverancier van wereldwijde market intelligence oplossingen, kondigt wereldwijd partnership aan met marktonderzoeksorganisatie Synovate. Dit partnership geeft Synovate toegang tot meer dan zes miljoen panelleden van GMI. Gecombineerd met de bestaande ViewsNet panels geeft dit Synovate de mogelijkheid om in meer dan 50 markten panelonderzoek aan te bieden.
Adrian Chedore, CEO bij Synovate : "GMI levert specialistische en consumentenpanels tegen de beste tarieven. Door in markten met een lage gebruiksfrequentie zelf geen panels te bouwen kunnen wij de kosten voor onze klanten beheersbaar houden. Samen met de kwaliteit van de steekproeven, wat een kenmerk van de diensten van zowel Synovate als GMI is, brengt deze samenwerking onze wereldwijde panel mogelijkheden op een hoger niveau."
"Online onderzoek biedt de marktonderzoekindustrie veel mogelijkheden", aldus Chedore. "Hoewel online onderzoek nu 15% van de totale markt beslaat is het groeipercentage groot. Niet alleen in 's werelds ontwikkelde markten maar ook in opkomende economieën. Synovate is een belangrijke investeerder in online onderzoek. In 2001 werkten wij als één van de eersten met een online panel. Wij zullen in de toekomst blijven investeren in onze ViewsNet panels en in onze online expertise."
"We zijn bijzonder blij dat Synovate voor GMI als panelleverancier gekozen heeft", aldus Leon de Koning, Managing Director, Northern Europe bij GMI. "Synovate heeft hierdoor toegang tot ons wereldwijde consumenten panel en de mogelijkheden om op korte termijn specialistische panels samen te stellen. Gecombineerd met onze marktonderzoeksoftware geeft dit Synovate één oplossing om de marktinzichten, die hun klanten nodig hebben, te kunnen leveren."