ServiceBench, leverancier van webgebaseerde servicemanagement applicaties voor onder andere Warranty Management, benoemt Chris van der Harst (foto) tot managing director Europe.
ServiceBench levert software en diensten die de complete keten automatiseren: van een binnenkomende klacht of een verzoek om reparatie tot en met het versturen en innen van de rekening.
In de Noord-Amerikaanse markt levert ServiceBench zijn software aan bedrijven als Whirlpool, IBM, Sears en andere leveranciers met producten die een garantie hebben en waar een reparatietraject bij te pas komt. Tot voor kort ontplooide het bedrijf nog geen activiteiten in Europa. Met de benoeming van Van der Harst en de opening van een Europees hoofdkantoor in Eindhoven wil ServiceBench zijn Noord-Amerikaanse succes in Europa voortzetten.
Van der Harst heeft ruim twintig jaar managementervaring bij internationale bedrijven op het gebied van technologie, software en logistiek. Voordat hij bij ServiceBench in dienst trad, werkte hij bij Oracle als vice-president logistics & supply chain Solutions EMEA. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de salesactiviteiten en de business development-activiteiten met betrekking tot alle logistieke oplossingen van Oracle in de EMEA-regio. Daarvoor bekleedde Van der Harst de functie van managing director international operations bij G-Log. Hij leidde onder andere de succesvolle introductie van de transportmanagementoplossingen van G-Log in Azië en de Pacific. Eerder werkte Van der Harst als managing director EMEA bij WebMethods en bij Descartes Systems Group. Hij begon zijn carrière in 1984 bij Philips.
"Van der Harst heeft ontzettend veel ervaring in het leiden en opstarten van internationale bedrijven en bedrijfsdivisies in de EMEA-regio. Daarnaast beschikt hij over veel marktkennis op het gebied van software, supply chain en technologie. Dit maakt hem de ideale persoon om ServiceBench in Europa op de kaart te zetten", zegt Michael Dering, president en CEO van ServiceBench. "Vanuit Eindhoven gaat hij de Europese activiteiten van ServiceBench vormgeven. Gezien zijn kwaliteiten en ervaring, hebben we het volste vertrouwen dat Van der Harst ervoor zorgt dat ons bedrijf ook in Europa uitgroeit tot een speler van formaat. Op deze manier willen we ons Noord-Amerikaanse succes in Europa continueren."