McAfee levert een nieuw bewijs van engagement voor de Europese kanaalpartners met de introductie van het nieuwe McAfee Reward programma dat partners van McAfee extra flexibiliteit biedt en meer kansen op het verdienen van aantrekkelijke premies.
Als reactie op feedback van kanaalpartners introduceert McAfee de nieuwe McAfee Rewards Visa Card. Premies worden direct bijgeschreven op het saldo van de kaart, die vervolgens overal ter wereld gebruikt kunnen worden voor aankopen bij winkels waar de Visa-kaart als betaalmiddel wordt geaccepteerd, inclusief online-winkels.
"Het oude vouchersysteem had een aantal nadelen," zegt Sue Alexander, Vice President Channel Sales bij McAfee. "Onze partners vonden bijvoorbeeld dat er nogal veel tijd zat tussen de toekenning van de bonussen en het feitelijke moment van ontvangst van het premiebedrag. Bovendien waren de vouchers alleen geldig in bepaalde winkels, terwijl de Visa-kaart vrijwel overal kan worden gebruikt. Het nieuwe systeem is dus veel flexibeler en het biedt meer keuzevrijheid. Onze partners verdienen dat en ik hoop dat we hiermee aan hun wensen tegemoet zijn gekomen."
Het incentive programma, dat de naam McAfee Rewards – EMEA heeft gekregen, wordt ondersteund door een speciale website waar leden van de McAfee SecurityAlliance op elk gewenst moment toegang hebben tot hun account, zodat ze hun bonussaldo kunnen bekijken en op de hoogte kunnen blijven van nieuwe aanbiedingen en competities. McAfee is ook van plan het aantal producten waarvoor bonusregelingen gelden, verder uit te breiden, waardoor de kansen op het verdienen van premies alleen maar groter worden. Meer informatie is te vinden op www.mcafeerewards.com
Het nieuwe incentive programma gaat van start met de ‘Monaco Grand Prix' campagne waarin toegangsbewijzen te winnen zijn voor de Grand Prix van Monaco, later dit jaar. Ook in de rest van 2007 zullen er speciale promoties en competities worden georganiseerd, vergelijkbaar met de WK-campagne van 2006. Daarnaast is er een uitgebreid reis- en vakantieprogramma, met bestemmingen als IJsland en Cuba.
Het succes van McAfee Rewards – EMEA zal door middel van periodiek onderzoek, zowel kwalitatief als kwantitatief, worden gemeten, om op die manier te controleren of het programma ook werkelijk aansluit bij de verwachtingen van de partners.