StreamServe, speler op het vlak van Enterprise Document Presentment (EDP)-software, sluit een overeenkomst met Adobe Systems Incorporated voor ondersteuning van Adobe’s XML Forms Architecture (XFA).
XFA is het formaat van Adobe LiveCycle Designer, software voor XML-formulierontwerp. De samenwerking komt voort uit een gedeelde visie voor het generen van gepersonaliseerde documenten. Deze visie bestaat uit één ontwerpomgeving voor de productie en distributie van bedrijfskritische gepersonaliseerde documenten, waarin zowel interactieve als hoge volume output processen worden ondersteund.
XFA combineert de data en functionaliteit van XML met geavanceerde presentatie-mogelijkheden voor multi-channel distributie, waaronder PDF. Met Adobe LiveCycle Designer is het mogelijk dynamische XFA-templates te creëren. De software ondersteunt het samenvoegen van XML-data en XML-schema's, verbetert documentbeveiliging met templates voor digitale ondertekening en voldoet aan wettelijke eisen voor toegang tot online formulieren. Bedrijven kunnen het voordeel van hun investering in XML-technologieën, -applicaties en -ontwikkelexpertise vergroten doordat klanten, partners en leveranciers die Adobe Reader-software gebruiken, nu in staat zijn om zelf op een veilige en interactieve manier gegevens vast te leggen. Voorbeelden daarvan zijn het aanmelden als nieuwe klant, of het automatisch genereren van reacties op offerte-aanvragen of correspondentie.
"Tegenwoordig zien organisaties steeds meer het belang in om klanten op de juiste wijze te benaderen, zodat hun tevredenheid en loyaliteit wordt versterkt, " zegt Melissa Webster, program director van de Content & Media Technologies Group van IDC. "Wij zien enorme voordelen voor organisaties om met behulp van een Dynamic Enterprise Publishing omgeving in hoog volume gepersonaliseerde interactieve klantcommunicatie mogelijk te maken. En dat is nu precies wat je met een geïntegreerd elektronisch formulier bereikt."
Met StreamServe Persuasion kunnen bedrijven informatie ontvangen uit verschillende applicaties zoals ERP-, CRM-, SCM- en maatwerksystemen, deze automatisch omzetten in gepersonaliseerde correspondentie om deze vervolgens naar ieder gewenst medium te distribueren. Op deze correspondentie kan dynamisch een gepersonaliseerde marketingboodschap of informatie toegevoegd worden, voor cross- en upsell en het versterken van het merk. Bedrijven kunnen de kennis die zij hebben over individuele klanten nu benutten om met gerichte communicatie op hun correspondentie omzet te vergroten en loyaliteit te versterken.
"We vergroten met deze overeenkomst de mogelijkheden van XFA en stellen organisaties in staat om op één ontwerpomgeving voor alle bedrijfskritische communicatie te standaardiseren", aldus David Mendels, senior vice president, Enterprise en Developer Business Unit van Adobe. "We kijken er naar uit om onze relatie met StreamServe te verstevigen en oplossingen te bieden waarmee onze klanten altijd een strategisch voordeel behalen bij het genereren van al hun communicatie."
"Deze partnerovereenkomst geeft de klanten van StreamServe- en Adobe de mogelijkheid om omvangrijke bedrijfsprocessen, waarin gepersonaliseerde informatie een grote rol speelt, op ieder niveau te stroomlijnen. Deze aanpak helpt organisaties niet alleen hun relatie met klanten verbeteren, maar met name ook extra omzet genereren uit hun huidige klantenkring", zegt Chris Stone, president en CEO van StreamServe.