Digacom is een samenwerking aangegaan met New Bridges, specialist op het gebied van geautomatiseerde alarmeringsystemen.
Dankzij deze samenwerking kunnen klanten nu profiteren van een geavanceerd alarmeringssysteem dat volledig geïntegreerd is met hun IP-telefonieoplossing. Hierdoor kan bij een calamiteit of incident de snelheid, de bereikbaarheid en de effectiviteit van de alarmoproep sterk worden verbeterd.
New Bridges levert onder andere Nerve Centre, een complete oplossing voor calamiteiten- en incidentenbeheersing. Deze Emercency Notification Server zorgt er bij een calamiteit of incident voor dat aan de hand van vooraf ingestelde scenario's snel de juiste personen opgeroepen en geïnformeerd worden. Dit gebeurt via een spraak- of tekstbericht op elk daarvoor geschikt telefonieapparaat. Dankzij deze oplossing kunnen organisaties er zeker van zijn dat de juiste mensen – bijvoorbeeld bedrijfshulpverleners – direct worden gewaarschuwd, ongeacht waar ze zich op het moment van de oproep bevinden.
Het bijzondere aan Nerve Centre is dat het niet alleen geschikt is voor managen van calamiteiten bij grote organisaties, maar ook voor kleinere bedrijven die op zoek zijn naar een waarschuwingssysteem voor diverse situaties. Daarbij hoeft niet alleen gedacht te worden aan ongevallen of andere levensbedreigende omstandigheden, maar ook aan incidenten die de bedrijfscontinuïteit in gevaar kunnen brengen. Voorbeelden zijn falende koelcellen, problemen in productieprocessen of andere bedrijfsstoringen.
Een van de geavanceerde mogelijkheden van Nerve Centre is een nauwe integratie met IP-telefoniesystemen op basis van Cisco CallManager. De call following en call forwarding functionaliteit van dit IP-telefoniesysteem zorgt ervoor dat mensen altijd en overal bereikbaar zijn, waar zij zich ook bevinden. Zo kan de bereikbaarheid van mensen in geval van calamiteiten sterk worden vergroot. In combinatie met de Managed Services van Digacom kunnen klanten hiermee niet alleen hun telefoniesysteem, maar ook hun systeem voor calamiteitennotificatie voordelig en effectief laten beheren door Digacom.
"We hebben hoge verwachtingen van de samenwerking met Digacom. Digacom kan zijn klanten nu een totaalpakket bieden: een compleet telefonieplatform met alarmnotificatie op basis van Cisco CallManager", zegt John Duurkoop, Commercial Director bij New Bridges. "Klanten kunnen dus op een en hetzelfde adres terecht voor een Cisco CallManager-telefonieomgeving en de daarvoor geschikte applicaties, zoals Nerve Centre. Dit betekent één aanspreekpunt, minder complexiteit en een betere service."
"De oplossingen van New Bridges sluiten uitstekend aan op ons aanbod in IP-telefoniesystemen, als Managed Service of in-house bij de klant", zegt Jasper van 't Wout, directeur van Digacom. "Met Nerve Centre richt New Bridges zich met name ook op de MKB-doelgroep, waar onze focus ligt. Dit betekent dat onze klanten nu kunnen kiezen voor een belangrijke uitbreiding van de mogelijkheden van hun IP-telefoniesysteem."