GMI (Global Market Insite, Inc.), leverancier van wereldwijde market intelligence oplossingen, organiseert op 26 april en 8 mei aanstaande twee workshops met als titel ‘Interactive Media maakt online onderzoek leuk’. Deze bijeenkomsten zijn bedoeld voor marktonderzoekers, marketing managers en geïnteresseerden in marktonderzoek. GMI geeft een uiteenzetting over de verschillende mogelijkheden van interactief onderzoek zoals ‘clicktesting’ en ‘virtual shopping’.
Eén van de vernieuwende onderzoeksmethoden die GMI Interactive biedt is click testen. Door respondenten een beeld te laten aanklikken, ontstaat een zogenaamde ‘heat map' waarmee precies gemeten kan worden wat en in welke volgorde door respondenten is opgemerkt en aangeklikt op welke pagina. Een andere toepassing van GMI Interactive is het virtueel winkelen. Dit geeft de mogelijkheid om online een winkelschap te bouwen zodat deelnemers aan het onderzoek online het product kunnen uitzoeken en kritisch onderzoeken.
Aanmelden en locatie
De bijeenkomst is gratis toegankelijk. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via www.gmi-mr.nl/agenda of door een email te sturen naar northerneurope@gmi-mr.com. De bijeenkomsten vinden plaats op donderdagochtend 26 april en dinsdagochtend 8 mei van 9.30 tot 11.30 uur op het kantoor van GMI in 's-Hertogenbosch.