Medion, leverancier van consumentenelektronica, en Mobile Communication Company (MCC), distributeur van mobiele oplossingen, kondigen een strategische samenwerking aan. MCC gaat voor Medion de distributie van de routenavigatiesystemen verzorgen.
Met deze aankondiging geeft Medion het startsein voor een duale distributiestrategie. Naast de built-to-order distributie met Aldi en de webwinkel van Medion zorgt MCC nu voor een open distributiemodel. Onder de naam Medion Masters heeft MCC een introductieprogramma voor het verkoopkanaal opgesteld. Het programma bestaat uit een actiewebsite, een introductieaanbieding en een sales incentive-programma voor dealers. De officiële kick-off zal plaatsvinden tijdens de TeleVisie 2007 op 23 en 24 april in Nieuwegein.
"We signaleren dat de markt voor routenavigatiesystemen langzaam maar zeker volwassen wordt", aldus Harold van Wijk, business manager navigatie MCC. "Het doet ons deugd dat we ons assortiment uit kunnen breiden met de producten van de Europese nummer twee op dit gebied."
Michiel van der Vliet, sales director Benelux Medion: "We hebben goed gekeken naar de juiste partner voor de realisatie van ons nieuwe distributiemodel. En gezien de bewezen praktijkervaring en de mogelijkheid om een compleet verkoop programma op poten te zetten, is de keuze overtuigend op MCC gevallen."