Volgens internetbedrijf Tribal heeft de Duitse internetmarkt enorme potentie: in 2007 wordt naar verwachting ruim 2,5 miljard euro uitgegeven aan online adverteren.
Duitsland heeft 82 miljoen inwoners en ook de buurlanden hebben een aanzienlijk aantal Duits-sprekenden (Oostenrijk 8 miljoen, Zwitserland 5 miljoen). In Duitsland zijn ruim 46 miljoen internetters, waarvan meer dan de helft online aankopen doet. 30 miljoen mensen voeren regelmatig een zoekopdracht uit.
Daarom opent het bedrijf, dat gespecialiseerd is in content management en internet marketing, een eigen agentschap in Duitsland, genaamd Click Effect. Tribal had al een tijd buitenlandse opdrachten en klanten, maar bediende deze tot voor kort in zijn geheel vanuit het kantoor in 's-Hertogenbosch.
Deze Duitse tak van het oorspronkelijk Bossche bedrijf richt zich op het grootzakelijke segment in Duitsland.
"We hebben ons tot doel gesteld om in korte tijd tot de top 5 internet marketingbedrijven van Duitsland behoren", zegt Ömer Atiker, directeur van Click Effect. "De concurrentie in het segment zoekmachine marketing is met tien tot twaalf grote internet marketingbedrijven groter dan in Nederland, maar we hebben er alle vertrouwen in dat het concept van Tribal ook in Duitsland aanslaat."