Samsung Electronics Benelux lanceert voor de Nederlandse it-markt het ‘Power Partner Programma’. Via de nieuwe website www.partnersamsung.nl hebben partners actuele informatie tot hun beschikking. Daarnaast biedt Samsung met dit programma extra ondersteuning bij de verkoop van de producten en oplossingen, de training van de verkopers en de werving van nieuwe klanten.
Via de website www.partnersamsung.nl hebben de Platinum, Gold en Silver partners altijd toegang tot de meest actuele informatie, variërend van de belangrijkste verkoopargumenten en specificaties van producten tot prijslijsten en handleidingen. Ook kunnen de partners hier direct materialen bestellen, zoals promotiemateriaal en demo-units. Via de online trainingtools vergroten de verkopers op het moment dat het hen uitkomt, hun kennis over nieuwe technologieën en producten.
Ook leadgeneratie is onderdeel van het Power Partner Programma. Een telemarketingteam van Samsung gaat actief zakelijke klanten werven. Leads die hieruit voortkomen speelt Samsung direct door aan de partner die het beste is toegerust om de opdracht te vervullen. Het enige wat de partner hoeft te doen om voor de leads in aanmerking te komen, is de gegevens over zijn bedrijf in te vullen op de website www.partnersamsung.nl.
"Met het Power Partner Programma willen we het leven van onze partners makkelijker maken", aldus Vincent van der Laan, it channel marketing manager bij Samsung Electronics Benelux. "Het wordt veel eenvoudiger om met ons in contact te treden. Op elk moment van de dag. Met het Power Partner Programma ondersteunen we onze partners nog beter in de verkoop van onze producten. De werving van nieuwe klanten door ons telemarketingteam is daar het lichtend voorbeeld van."