Op woensdag 11 april had ETC Pluz een 5 meter hoge opblaaskoe opgesteld voor de ingang van het pand aan de A12 in Bodegraven.
Op deze dag wordt resultaat van het afgelopen boekjaar bekend gemaakt aan de medewerkers van ETC Pluz en wordt er dieper ingegaan op de plannen voor het nieuwe boekjaar dat begonnen is per 1 april jl. De ludiek geparkeerde koe staat volgens marketing manager Mark Elkerbout voor een aantal ‘zachte' succesfactoren in de aanpak van ETC Pluz naar de reseller markt en luistert naar de naam Bertha. Volume en kennisdistributie hebben beide hun ‘harde' kenmerken als prijs, beschikbaarheid, logistieke kosten, etc. Allemaal zeer belangrijk maar ETC Pluz wil daar vanuit haar missie toch wat aan toevoegen'. "Naast deze factoren vinden wij een betrouwbare(down-to-earth), vriendelijke uitstraling en mensgerichtheid in termen van leidinggeven en samenwerken met partners zeer belangrijk. Bertha staat hier model voor.' Natuurlijk moet er eerst geld verdiend worden om de bekende schoorsteen staat te laten roken, maar ook in hoogtijdagen blijft het wenselijk om naast hosanna verhalen over verdiensten en toekomst ook botweg te kijken naar de gewone dingen in het leven van iedereen".
En natuurlijk is het leuk dat Erik Segers van distributeur Ingram Micro na het zien van de koe direct belt met zijn districollega Milfred Hart en hem toeschreeuwt in de telefoon: "Wat heb je nu weer voor de deur staan, die koe is vanuit Den Haag al te zien!"
In haar mascotte Bertha zegt ETC Pluz beide werelden bij elkaar te hebben gebracht wat onderstreept wordt met het bedrijfscredeo: Serious Fun!