Mobile Communication Company (MCC) nodigt de potentiële bezoekers voor TeleVisie 2007 uit met een persoonlijke video via Quadia Web TV, met algemeen directeur Huub Lamers en TV persoonlijkheid Fabiënne de Vries.
Quadia maakt tijdens de beurs tevens opnames die na afloop in een Web TV portaal als beursimpressie te zien zullen zijn. MCC gebruikt de Web TV toepassing van Quadia als direct marketing instrument en illustreert daarmee een niet reguliere toepassing van dit medium.
Op maandag 23 en dinsdag 24 april vindt TeleVisie 2007 plaats in de HomeBoxx in Nieuwegein. Dit is dé Nederlandse telecommunicatiebeurs voor dealers en retailers van telefoons, mobiele devices en digitale camera's. Om zoveel mogelijk bezoekers te kunnen ontvangen, heeft MCC besloten een uitgebreide uitnodigingscampagne op te starten; door middel van html-mailers en uitnodigingen is de doelgroep op de hoogte gebracht van de beurs, data en inschrijfmogelijkheden. In plaats van nabellen of de twee- of drietraps direct marketing mail heeft MCC gekozen om herinneringen via Web TV te sturen.
Voormalig VJ Fabiënne de Vies wijst de lezer op de mogelijkheid scooters te winnen bij een bezoek aan TeleVisie 2007. Algemeen directeur van MCC, Huub Lamers klopt op de monitor van de ontvanger om toch nog even de aandacht te vragen voor de beurs. Beiden komen persoonlijk langs om TeleVisie te promoten. "Dat is de kracht van Web TV!", aldus Lamers. "We zijn koplopers op het gebied van technologie. En dit jaar heeft onze beurs ook focus op WEB 2.0 en leek het ons leuk om de mogelijkheden van het internet in zetten bij het uitnodigen van onze klanten. We hebben contact gezocht met Quadia en zijn zo op dit idee gekomen."
Nico Verspaget, managing director Quadia voegt daaraan toe: "We zien dat video-uitnodigingen en reminders erg succesvol zijn. Ze worden ingezet als onderdeel van een totale campagne, zoals bij MCC. Daarnaast past het in deze tijd, waarin je niet meer opvalt met een standaard mailing. Uit eerdere rapportages blijkt dat binnen MCC's doelgroep zowel het bereik als de response hoger is dan bij standaard print of e-mail uitnodigingen."