NetIQ, onderdeel van Attachmate, lanceert AppManager 7, de core component van het service managementsysteem NetIQ AppManager Suite.
Met AppManager 7 kunnen ondernemingen het beheer van hun huidige it-infrastructuur verder stroomlijnen en nieuwe technologieën, zoals VMware ESX server, Microsoft SharePoint, Exchange 2007, BlackBerry Enterprise Server, Oracle Grid Computing en Cisco of Nortel IP Telephonie (VoIP), op een beheersbare manier implementeren.
AppManager7 stelt ondernemingen in staat om betere controle te krijgen over hun it-infrastructuur en de ROI te verhogen. Vergaande automatisering van beheerstaken en het bewaken van de beschikbaarheid van de it-infrastructuur maakt het ondernemingen mogelijk te voldoen aan de steeds groeiende vraag naar dynamische bedrijfsdiensten, gevirtualiseerde omgevingen en uniforme communicatie. AppManager 7 is een flexibele oplossing met out-of-the-box ondersteuning voor de belangrijkste business applicaties, waardoor het beheer hiervan wordt vereenvoudigd en de tco wordt verlaagd.
De laatste versie biedt vergaande automatisering en kan zich dynamisch aanpassen aan wijzigingen in de it-infrastructuur. De belangrijkste kenmerken van AppManager 7 zijn:
Handmatige installatie of upgrade van Agents en/of Knowledge Scripts is niet nodig, dit kan op afstand plaatsvinden.
Met behulp van automatische detectie worden platformen en applicaties direct volgens de monitoring policies bewaakt, ook in dynamische en gevirtualiseerde heterogene omgevingen.
Het omgaan met specifieke monitoring eisen is vereenvoudigd doordat uitzonderingen op monitoring policies kunnen worden gedefinieerd.
De beschikbaarheid van diensten (Business Service Management) kan beter worden beoordeeld met behulp van uitgebreide dynamische visualisatie.
De onderhoudskosten kunnen verder worden verlaagd door delegatie van het beheer rond specifieke platformen en applicaties naar niet-administrator gebruikers.
AppManager 7 integreert met andere NetIQ oplossingen, zoals de AppManager Response Time Modules voor end-to-end transactiemonitoring en NetIQ Analysis Center voor uitgebreide rapportages omtrent de beschikbaarheid van de it-infrastructuur, behaalde service levels, root-cause analyse en trend-analyse zodat de beschikbaarheid van de it-infrastructuur ook in de toekomst kan worden gegarandeerd.