Priox, leverancier van een softwaresysteem op het gebied van ketenbeheer en regiemanagement is onlangs een samenwerkingsverband aangegaan met de faculteit MICC van de Universiteit Maastricht.
De samenwerking wordt praktisch ingevuld met een gastcollege en toetsing van de Priox Graphical User Interface (GUI) door de studenten. Met deze samenwerking willen beide partijen de technologische ontwikkeling op het terrein van servicemanagement aanmoedigen.
Om de ervaringen van Priox op het gebied van kennistechnologie te delen met de studenten zal het bedrijf een aantal gastcolleges verzorgen over schadebeperking bij uitval en improductiviteit met behulp van kennistechnologie en kennismanagement. Ook bestaat de mogelijkheid voor studenten om een scriptie te schrijven, een studieproject of onderzoek uit te voeren bij of in samenwerking met Priox.
De gebruikersinterface van de Priox Service Management Suite wordt door de studenten aan de Universiteit Maastricht getoetst op gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit en logica. De studenten kunnen zo de theorie over de interactie tussen mens en machine in de praktijk toetsen en aantonen wat er in de werking van de Priox GUI geoptimaliseerd dient te worden. Ook wordt er gekeken hoe er met meldingen kan worden omgegaan. De studenten onderzoeken of het Priox tool in staat is om een zo optimaal mogelijke tijdreductie bij het oplossen van meldingen en uitval te realiseren.
Met deze samenwerking heeft de Universiteit Maastricht opnieuw een contactmoment met het bedrijfsleven en kan Priox zijn toepassingen wetenschappelijk toetsen. "Twee vliegen in een klap" aldus Antoine Jansen, commercieel directeur Priox. "Hiermee geven wij verder inhoud aan het onderscheidend vermogen als service management software leverancier door een significante bijdrage te leveren aan de service management industrie. De samenwerking met de Universiteit Maastricht is hier een uitstekend voorbeeld van."
Prof. E.O Postma van de Universiteit Maastricht: "Door in zee te gaan met Priox kunnen we de studenten kennis laten maken met de praktijk op het gebied van de service management industrie. De cases sluiten naadloos aan op de gegeven theorie en hebben zo een toegevoegde waarde voor de studenten. Samen met Priox kan de MICC kennistechnologie binnen het vakgebied Service Management promoten."