ICT-dienstverlener Nobel heeft met FrontRange Solutions een partnerovereenkomst gesloten voor de verkoop en implementatie van de IT Service Management oplossing van FrontRange. Ook wordt de ITSM-suite van FrontRange ingezet voor de ‘Managed Services’ een compleet pakket van diensten voor het beheer van ICT-infrastructuur, dat Nobel aanbiedt. Nobel, dat zich op kleine en middelgrote bedrijven met 50 tot 1500 werkplekken richt, verwacht dat met name de grotere klanten belangstelling hebben voor de ITSM-suite, om de eigen IT-organisatie te ondersteunen.
Nobel, ICT-dienstverlener met vestigingen in Naarden en Den Bosch, houdt zich bezig met applicatie-ontwikkeling, ICT-infrastructuur oplossingen en ICT-beheer. Nobel beheert in het totaal meer dan 40.000 werkplekken en enkele honderden servers bij klanten. "Met name grotere organisaties willen IT Service Management liever in eigen huis houden", zegt Michel van der Meer, die bij Nobel verantwoordelijk is voor de samenwerking met FrontRange. "We kunnen hen nu de ITSM-suite van FrontRange Solutions aanbieden. Die is met modules voor onder meer incident management, problem management, change management, configuration management, release management, service level management, self service en IT-helpdesk niet alleen heel compleet, maar ook volledig ITIL-gecertificeerd. Groot voordeel is ook, dat de ITSM-suite op de .Net technologie van Microsoft ontwikkeld is. Dat maakt de integratie met andere toepassingen, onderhoud en de schaalbaarheid veel gemakkelijker." Nobel heeft al die voord
elen aan den lijve ondervonden, want het bedrijf gebruikt de ITSM-suite van FrontRange Solutions ook voor het beheer van de eigen IT-voorzieningen.
"We zijn erg blij met Nobel als partner", zegt Cees Broer, die verantwoordelijk is voor de sales en marketing van FrontRange Solutions in de Benelux. "Vooral omdat Nobel een partner is met een behoorlijke omvang, die veel kennis heeft van IT-beheer. Nobel is bovendien voornamelijk actief in de midmarket, waar wij ons met ITSM ook vooral op richten." John van Engelenburg, marketing manager bij Nobel kondigt de nodige acties aan: "We zullen de komende tijd veel investeren in marketing. Onze business consultants zullen actief prospects benaderen. Daarnaast organiseren we zelf een aantal events over IT-beheer en participeren we in evenementen van derden."