Tridion, leverancier van content management software voor zakelijke communicatieoplossingen, maakt 19 maart bekend dat de organisatie in 2006 recordbrekende financiële resultaten heeft geboekt.
De omzetgroei die begon in 2005, heeft zich sterk doorgezet tot ruim 21 miljoen euro. De winst heeft met een netto marge van 25 procent een recordhoogte behaald.
De belangrijkste oorzaken van de in 2006 gerealiseerde omzetgroei, is Tridions expansie in de Amerikaanse markt en een sterke groei van het marktaandeel in Europa. Tridions inspanningen om multinationals te voorzien van een oplossing om online content te lokaliseren en te individualiseren terwijl de merkconsistentie op al hun websites en in alle kanalen te allen tijden gehandhaafd blijft, heeft geleid tot een aanzienlijke wereldwijde groei van het klantenportfolio. Tridion was het afgelopen jaar de snelst groeiende enterprise class WCM leverancier in de Amerikaanse markt. Het saldo liquide middelen steeg tot 13.8 miljoen euro aan het einde van 2006 en Tridion bevestigt geen lange of korte termijn schulden uit te hebben staan.
"Het overweldigende succes van Tridion in 2006 benadrukt de kracht van onze software-oplossingen en ons team, en is een duidelijk signaal dat de markt voor web content management hernieuwd momentum vertoont.", zegt Pieter Varkevisser, CEO van Tridion. "Wij zijn ervan overtuigd dat ons succes zich onverminderd doorzet in 2007, wanneer we wereldwijd onze investeringen in verdere expansie verhogen en ons productportfolio verder uitbreiden. Wij vertrouwen erop dat de opening van ons tweede VS-kantoor in San Francisco en onze plannen om dit jaar Tridions aanwezigheid in Asia-Pacific te versterken, onze rol als leider in WCM alleen maar zal krachtiger zal worden."
Nieuwe klanten zijn vooral afkomstig uit de financiële sector, elektronica en high tech, toerisme en overheid en non-profit. Nieuwe namen zijn onder andere Spandex, Nobel Biocare, Youth Hostel Association, British Dental Association, breastcancer.org, Kaiser Permanente, Sodexho Alliance, IBS en SDL. Ook hebben veel bestaande klanten hun Tridion investeringen uitgebreid, waaronder Rabobank, Toyota, Honda, Canon, VisitBritain, National Bank of Poland, ING Real Estate, ABP, France Telecom en Ricoh.