Novell kondigt 19 maart een nieuw Europees partnerinitiatief aan: het Certified Identity & Security Management (ISM) Support Partner Programma.
De partners die voldoen aan de eisen van dit programma kunnen Novell's identity en security klanten in heel Europa, Midden Oosten en Afrika (EMEA) een ongekend hoog service level bieden. De eerste Nederlandse ISM support partner is system integrator Everett.
Het Certified Support Partner Programma is een aanvulling op Novell's PartnerNet 2007, waarin partners worden aangemoedigd zich te specialiseren in verschillende expertisegebieden. Het voordeel hiervan is dat partners nauwer samenwerken met Novell en daarmee samenhangend de klant meer toegevoegde waarde kunnen bieden. Het ISM Support Partner Programma heeft betrekking op Novell's ISM producten zoals Identity Manager, Access Manager en Sentinel. Met het verkrijgen van deze certificering heeft Everett, als enige in Nederland, volledige toegang tot de ISM expertise binnen Novell. Dat komt neer op 24 x 7 toegang tot ongelimiteerde technische support op wereldwijd support niveau voor complexe service vraagstukken met een maximale responsetijd van 1 uur. Daarnaast staat er bij implementatietrajecten die met meer dan 2000 gebruikers gemoeid gaan – indien gewenst – een Novell Support Engineer paraat. Novell gaat de ISM Support Partner specialisatie actief bij klanten onder de aandacht brengen.
"De ISM certificering geeft ons de mogelijkheid te voldoen aan de wens van klanten die wel tijdige en kwalitatieve ondersteuning nodig hebben voor het operationeel houden van hun bedrijfskritische omgevingen, maar geen additionele service overeenkomst met Novell ambiëren, zegt Damian St. Rose, Technical Support Manager van Everett. "Het ISM Support Programma is met name interessant voor klanten die geen diepgaande engineering kennis op willen bouwen en die een voorkeur hebben voor één aanspreekpunt. Ook het feit dat de mensen in het Nederlands te woord worden gestaan en uitleg krijgen, verkleint mogelijke communicatieproblemen en zorgt voor een soepele en snelle afhandeling van service aanvragen", aldus Damian St. Rose.
Momenteel heeft Novell in EMEA vier ISM Support Partners benoemd: Everett in Nederland, Associated Network Solutions in Engeland, OPNS in België en Schiffl/Vivex in Duitsland. Novell verwacht eind 2007 nog zes ISM partners te certificeren. Novell's Certified Support Partner Programma is toegankelijk voor alle EMEA Platinum partners die zich specialiseren in Novell's Identity & Security management oplossingen.
Factoren als het functioneren van de supportinfrastructuur en de kwaliteit van de service engineers zijn doorslaggevend voor het bereiken van de Novell ISM Support Partner status. Novell heeft een sterke focus op ISM en blijft investeren op dat gebied. Niet alleen door overnames (Sentinel) maar ook door service verbetering en integratie met andere Software Vendors (zoals Microsoft en Active Directory).
"Klanten willen technische ondersteuning zo eenvoudig mogelijk, maar wel goed," zegt Ronald de Jong, Country Manager Novell Nederland. "Eén aanspreekpunt bij de leverancier, één relatie die onderhouden wordt en snelle en soepele oplossingen als zich problemen voordoen. Met Everett als Nederlandse Novell Certified ISM Support Partner Programma is dit mogelijk."
Over Everett
Everett, voorheen Webflex, is opgericht in Nederland in 1999. Everett is een consultancy en systems integrator met uiterst competente en ervaren professionals. Een bedrijf dat op de muziek vooruit loopt; met een duidelijke focus op nieuwe technologieën en concepten. Waarbij de mens en zijn gebruikersbehoeften centraal staan. ‘Leading edge technology' in plaats van ‘bleeding edge technology' op het gebied van Portals, Identity & Access Management, Enterprise Application Integration en sinds kort ‘Enterprise Search' oplossingen. http://www.everett.nl.