E-mailbeveiliger Postini heeft de hulp ingeroepen van 2Mark-IT, adviesbureau voor marketing en sales, voor het opzetten van een channelmodel in Nederland.
Postini stelde onlangs Jurgen Wagenaar aan als territory manager en daarmee koos het bedrijf voor een indirect verkoopmodel. Doordat Postini niet beschikt over voldoende mensen om een dergelijke organisatie op eigen kracht op te zetten, is de hulp van 2Mark-IT ingeroepen. "In eerste instantie werden wij gevraagd om een leadgeneratiecampagne voor Postini op te zetten", zegt Stefan van Hoof, managing partner bij 2Mark-IT. "Maar we gaan meer gezamenlijk doen. Zo helpen wij Postini met het organiseren van seminars en met beursdeelname. Eigenlijk worden wij hun verlengstuk voor de lokale marketing. Dit is geen platte opdracht, we gaan samen de markt ontwikkelen. Wij kennen al partners in verschillende markten en samen gaan we maximaal rendement behalen."
Resellers zullen niet veel met 2Mark-IT te maken krijgen doordat het bedrijf opereert uit Postini's naam. Van Hoof: "We zijn dan wel het Postini-verlengstuk, maar het draait hier niet om ons. De klant moet weten wat Postini is en wij moeten hem dat bekend maken. Als er leads ontstaan en resellers volgen ze op, dan kunnen wij hen verder gaan ondersteunen. Het kan ook zijn dat resellers Postini willen positioneren, wat wij voor hen kunnen doen. De ondersteuning loopt dan via Postini." Jurgen Wagenaar, de nieuwe territory manager bij Postini, vult Van Hoof nog aan. "We gaan er met z'n tweeën keihard aan trekken om Postini bekend te maken in zowel de eindgebruikersmarkt als in het kanaal."