Xerox heeft de introductie aangekondigd van een nieuwe reeks papier, speciaal ontworpen voor de groeiende markt voor laserprintpapier voor thuis- en kantoorgebruik. Het Xerox assortiment van voor de retail bestemde producten omvat papier voor zowel mono- als kleurenafdruktoepassingen, alsook een serie gekleurd papier en gecoat papier voor speciale kleurentoepassingen.
De monolaserserie omvat Multipurpose en Copy/Print papier, beide in A4 80g en in het zwaardere Laser Copy papier in A4 90g.
Met het oog op een groeiende vraag in de markt voor kleurenafdrukken heeft Xerox tevens het Colour Laser papier A4 80g en het Supreme Colour Laser papier A4 100g, helder wit, ultrazacht papier voor optimale kleurprestaties voor laserprinters aan het assortiment toegevoegd.
Het laserpapierassortiment van Xerox voor de retail wordt daarnaast aangevuld met het Xerox Glossy Laser papier 170g, een aan twee zijden gecoat papier voor kleurtoepassingen – geschikt voor bijvoorbeeld het maken van posters, folders en ander promotiemateriaal – en met het Xerox Photo Laser papier 160g, een aan één kant gecoat product speciaal ontworpen voor toepassingen als felicitatiekaarten, uitnodigingen en foto's.
Pastel Tints en Strong Tints completeren de nieuwe serie en zijn beschikbaar in gemengde pakken van A4 80g, met een doorzichtige verpakking voor eenvoudige kleurherkenning. De Pastel Tints serie omvat Pink, Blue, Yellow, Green en Peach, en de Strong Tints serie omvat Conifer Green, Cherry Pink, Yellow Gold, Scarlet Red en Cobalt Blue.
Deze nieuwe papierserie wordt gekenmerkt door een heldere, levendige verpakking. De productbenaming is gericht op de toepassingen, en biedt de consument duidelijke informatie voor welke toepassing het papier is ontworpen. Verpakt in een doorzichtige verpakking waarbij ook kleinere pakken verkrijgbaar zijn (250 en 150 stuks), is deze serie interessant voor zowel de retailer als de eindgebruiker.
Met de serie laserpapier voor de retail versterkt Xerox haar positie als de nummer één in Europa voor losse vellen papier (bron: Opticom Brand Equity Tracking Survey 2006). Dit is het vierde opeenvolgende jaar dat Xerox de nummer één positie in dit onderzoek heeft behaald. Het onderzoek gaat jaarlijks na wat de bekendheid van een merk is, wat de keuze bepaalt, de prestaties van het merk, merkentrouw en Brand Equity (de waarde van het merk voor de onderneming zoals deze tot uitdrukking komt in financiële, strategische en managementvoordelen), en wordt gehouden onder meer dan 4.000 professionele eindgebruikers in heel Europa.