businessCom, distributeur van Ericsson en leverancier van gespecialiseerde telecom-oplossingen, heeft per 1 maart een hogere status binnen het Ericsson-netwerk.
businessCom promoveert van Authorised Sales Partner naar Advanced Sales en Service Partner. De status van businessCom is herbepaald na een uitvoerige auditronde door een Zweedse delegatie van Ericsson eind 2006.
Volgens Marco Maas, sales director van businessCom, is dit een mooie stap op de ladder. "Als Advanced Partner kunnen we de volledige service uitvoeren voor alle Ericsson-producten die we leveren. We deden er al een aantal zelf, maar vanaf nu kunnen we dit dus over de gehele breedte oppakken. Zo starten we vanaf 1 maart met het servicen van het BusinessPhone platform." Voorheen deed businessCom de service voor dit product in samenwerking met MER ICT Groep.
De nieuwe status betekent een waardering vanuit Ericsson voor het werk dat businessCom in de afgelopen tijd heeft verzet. "businessCom levert al jaren producten en diensten van Ericsson op coöperatieve wijze, zowel naar de resellers als naar Ericsson", aldus Marco Maas. "Onze betrokkenheid en kennis van zaken worden nu herkenbaar in de status van Advanced Partner."
Vanaf 1 maart kunnen resellers voor al hun Ericsson-zaken bij businessCom terecht. Het bedrijf biedt hulp bij vragen op het gebied van pre-sales, sales, techniek, DOA (death on arrival), garantie en reparatie.