Dat in Groot-Brittannië IronPort’s distributiestrategie volledig is omgegooid, gaat voor Nederland niet op. Richard Goud van IronPort legt uit bij wie Nederlandse resellers moeten zijn voor IronPort’s emailsecurity-oplossingen.
"In Nederland hebben we nooit met distributeurs gewerkt, in Groot-Brittannië tot nu toe altijd wel. We besloten afscheid te nemen van de disti's en door te gaan met een 1-tiermodel, via alleen resellers. De meerwaarde die distributeurs in stockkeeping hadden werd opgeheven toen een Europees logistiek centrum in Nederland werd gevestigd", zegt Goud.
Voor resellers in heel Europa betekent dit dat ze IronPort-producten niet meer vanuit de VS ontvangen, maar vanuit het warenhuis in Nederland. "Dit is geen traditionele it-distributeur, maar een specialist in shipping en logistiek", aldus Goud. In Nederland werkt de leverancier met zo'n zes resellers.
"We staan open voor nieuwe partners. Het gaat ons vooral om partners die een bepaald verticaal marktsegment bedienen of een bepaalde technologie gebruiken, waarbij IronPort deel zou kunnen uitmaken van de totaaloplossing bij eindklanten", zegt Goud.
De leverancier heeft naar eigen zeggen een effectieve oplossing tegen spam ontwikkeld. Niet alle mail die binnenkomt is spam. "IronPort's oplossingen gebruiken reputationfiltering-technologie, het inhoudelijk scannen van het e-mailverkeer, waarmee tot 98 procent van de spam wordt opgepikt", zegt Goud.