Met de introductie van een webapplicatie biedt de afdeling Communication Solutions van Copaco Nederland zijn resellers een hulpmiddel om op een eenvoudige en uniforme wijze abonnementen voor mobiele netwerken te kunnen afsluiten.
Deze applicatie vereenvoudigt het proces, reduceert daarmee de foutkans en levert daardoor een bijdrage aan het op een efficiënte wijze afsluiten van mobiele abonnementen.
De toenemende vraag naar mobiele totaaloplossingen motiveert steeds meer it-resellers tot het aanbieden van abonnementen voor gprs-, umts- en hsdpa-netwerken. Het afsluiten van een mobiel abonnement kan erg tijdrovend zijn, omdat operators veel gegevens nodig hebben voordat ze een aanvraag in behandeling te kunnen nemen. Daarnaast vergt het niet alleen kennis van de verschillende abonnementsvormen, maar ook van operatorspecifieke aanvraagformulieren en procedures.
Via de webapplicatie van Copaco Nederland kunnen mobiele abonnementen op een uniforme wijze worden aangevraagd. De aanvrager hoeft daarbij niet na te denken over operatorspecifieke zaken. Door het verplicht stellen van invoervelden wordt de kans op onvolledigheid geminimaliseerd. Bijlagen als kopieën van identiteitsbewijzen en uittreksels uit de handelregisters kunnen in gedigitaliseerde vorm aan de aanvraag worden toegevoegd. Omdat de applicatie web-based is kan de aanvraag op elke willekeurige locatie worden ingevuld. De applicatie is beschikbaar voor resellers die toegang hebben tot de Copaco-webshop, via www.copaco.nl/abonnementen.
Op regelmatige basis organiseert Copaco Nederland trainingen waar medewerkers van resellers worden opgeleid in het verkopen van mobiele abonnementen en mobiele oplossingen.
Copaco Nederland levert zakelijke mobiele spraak- en data-abonnementen van KPN, Vodafone, Telfort en T-Mobile en een breed portfolio aan mobiele producten en oplossingen van onder andere Nokia, Intellisync, Blackberry, I-Anywhere, HTC en HP.