RightNow Technologies heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met het Nederlandse bedrijf The Selfservice Company.
Doel van de samenwerking is een sterke propositie naar de markt te brengen, die de marketing-, verkoop-, en serviceoplossingen van RightNow combineert met de dialoogmanagertechnologie van The Selfservice Company.
Met de dialoogmanager van The Selfservice Company kunnen bedrijven de online vragen van hun klanten beantwoorden via een virtuele assistent op de website. De vragensteller kan zijn vraag in gewone spreektaal stellen en de virtuele assistent geeft een antwoord of verwijst naar een andere pagina binnen de website. Door intelligente koppelingen met de oplossingen van RightNow, kan de assistent de volledige centrale kennisbank van RightNow-klanten doorzoeken naar een antwoord en deze aan de klant terugkoppelen in spreektaal.
De virtuele assistent draagt op verschillende manieren bij aan een onderscheidende en optimale online klantervaring. Zo is de assistent 24 uur per dag beschikbaar en kunnen klanten hun vragen stellen op het moment dat zij dat willen. Bovendien is het door de dialoogmanager mogelijk om in gewone spreektaal te chatten met de assistent. Ook kunnen bedrijven de virtuele assistent een volledig eigen uiterlijk geven, zodat de assistent zoveel mogelijk aansluit bij de branding van het merk.
Erik Göetjes, Country Manager Benelux bij RightNow Technologies: "Het bieden van een unieke klantervaring is alleen mogelijk wanneer de klant altijd snel de juiste antwoorden op zijn vragen krijgt, onafhankelijk van het gekozen klantcontactkanaal. RightNow gelooft daarom sterk in een centrale kennisbank van waaruit informatie wordt ontsloten. Met The Selfservice Company als partner, kunnen we organisaties nu een nieuw klantcontactkanaal aanbieden, dat hun klanten de ervaring van een echt gesprek met een medewerker biedt maar toch een selfservicedienst is."
Dirk Jan Dokman, oprichter van The Selfservice Company: "Samen met RightNow Technologies brengen we een unieke propositie naar de markt die het gevoel van een echt gesprek combineert met alle voordelen van selfservice, voor zowel organisaties als hun klanten. Dat we daarmee inspelen op een behoefte blijkt wel uit het feit dat we inmiddels al een eerste grote klant hebben gewonnen."