Capital ID, specialist in het automatiseren van marketingprocessen, slaat de handen ineen met marketing efficiency bureau MRMlogiQ. Beide partijen hebben een vooraanstaande positie in de markt voor Marketing Resource Management – Capital ID als softwareleverancier en MRMlogiQ als onafhankelijk consultancybureau. De MRM-markt maakt momenteel een snelle groei door en door deze samenwerking verwachten Capital ID en MRMlogiQ nog beter op die groei in te kunnen spelen.
Capital ID is in Nederland een speler op het gebied van MRM-software. MRMlogiQ wordt algemeen erkend als ‘thought leader'. MRMlogiQ richt zich niet op merkpositionering, maar helpt organisaties de operationele infrastructuur te verbeteren om marketingideeën uit te bouwen tot marketingsucces. Daarbij besteedt het bedrijf vooral aandacht aan de businesskant van het verhaal. Niet de technologie vormt het uitgangspunt, maar de vraag welke processen binnen een organisatie verbeterd kunnen worden. Vervolgens wordt daar de juiste software bij gezocht.
"Het feit dat Capital ID in Nederland toonaangevend is op het gebied van MRM maakt deze samenwerking tot een logische stap", aldus Romek Jansen van MRMlogiQ. "De MRM-markt staat aan het begin van een grote groeiperiode. We zullen daarom niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland gezamenlijke projecten gaan uitvoeren. Daarbij gaan we er voor zorgen dat klanten altijd het maximale uit hun MRM-project kunnen halen."
"MRMlogiQ kent de MRM-markt als geen ander. Omdat zij goed op de hoogte zijn van de succesfactoren voor een MRM-implementatie zijn zij de ideale partij om onze relaties te adviseren. Ze zijn natuurlijk onafhankelijk, maar we zijn erg blij dat ze ons gaan ondersteunen bij implementaties. Uiteindelijk gaat het ons om succesvolle projecten en tevreden klanten", aldus Dennis Steen, commercieel directeur van Capital ID.