FrontRange Solutions, leverancier van oplossingen voor IT service management, CRM- en customer contact technologie, neemt enteo Software over.
enteo is een Duits bedrijf en één van de aanbieders van asset management en PC lifecycle management oplossingen. enteo levert oplossingen voor softwaredistributie en -installatie, hardware en software inventory en voor het (remote) beheer van PC's. enteo is de enige aanbieder van software en configuratie management oplossingen, die zowel Windows-clients als Citrix ondersteunt. Met de oplossingen kunnen organisaties servers, notebooks en desktops maar ook mobiele apparatuur, veel eenvoudiger beheren en servicen. Wereldwijd maken momenteel ruim 1.200 organisaties gebruik van de oplossingen van enteo.
Dankzij de overname van enteo Software breidt FrontRange zijn activiteiten in de markt voor IT-beheer software flink uit. enteo levert oplossingen voor patch management, softwaredistributie voor operating systems en applicaties, configuratie management en licentie management. "Dankzij de combinatie van deze oplossingen met onze IT service management (ITSM) suite en IT helpdesks software (HEAT) bieden we een complete end-to-end oplossing voor IT service management en lifecycle management", zei CEO Michael McCloskey van FrontRange in een toelichting. "Nu de markt voor IT service management toepassingen volwassen wordt, zullen daarvan volgens ons ook oplossingen voor licentie- en asset lifecycle management integraal onderdeel moeten uitmaken. Daardoor verbetert de beschikbaarheid van de IT-infrastructuur en worden kosten beperkt."
enteo Software (www.enteo.com) werd in 1995 in Karlsruhe onder de naam NetSupport opgericht. De software werd verkocht onder de naam NetInstall. In 2004 werd het bedrijf omgedoopt tot enteo Software. Het hoofdkantoor van enteo is gevestigd in Filderstadt (bij Stuttgart). Daarnaast zijn er vestigingen in München, Londen, Zürich, Stockholm en Chicago (USA). De omzet bedroeg in 2005 bijna 19 miljoen euro. Bij enteo werken 140 medewerkers.
Volgens Stephan Glathe, CEO van enteo Software, vormen oplossingen voor configuratie management en onderhoud een belangrijke, toegevoegde waarde voor IT service management, omdat zo de mogelijkheden voor service en asset management uitgebreid worden. "IT-organisaties streven naar complete oplossingen voor IT-beheer, waarmee de lifecycle van ICT-apparatuur geoptimaliseerd kan worden. Zij willen hun beleid en hun tools voor IT servicedesks en PC lifecycle configuratie management zo veel mogelijk op elkaar afstemmen. Door die bedrijfskritische applicaties te combineren kan de kwaliteit van infrastructuur management en van het supportteam verbeterd worden. Dat levert voordelen op als een pro-actievere IT- en klantenservice en een hoger probleemoplossend vermogen van de eerstelijns hulp. Daardoor zijn IT-organisaties in staat zowel hun klanttevredenheid te verbeteren als de kosten voor IT-support te verlagen."