De eerste editie van CRN 2007 gaat van start met een nieuwe rubriek: “Een jaar later…”. Als fabrikanten en distributeurs beloven dat ze iets gaan doen voor het it-kanaal, maken ze die belofte dan ook waar? En zo ja, heeft een dergelijke zet het gewenste effect?
CRN voelde als eerste Check Point Software aan de tand over de belofte dat de fabrikant "resellers meer gaat ondersteunen dit jaar" (CRN 16 februari 2006).
Een nieuwe channel account manager, Theo Schutte, zorgt nu inderdaad voor directe ondersteuning van resellers. Hij heeft in het afgelopen jaar ten minste vier nieuwe resellers binnengehaald, uit Amsterdam, Enschede, Haarlem en Gouda.
Schutte wordt ondersteund door Vincent van Kooten, verantwoordelijk voor managed accounts. Van Kooten is het aanspreekpunt voor eindgebruikers en wordt vooral ingezet om resellers bij grote accounts te helpen.
"In het afgelopen jaar zijn mede door deze extra aandacht de verkopen in managed accounts met 16 procent toegenomen", zegt Check Point Software country manager Benelux, Arthur van Uden. "Ik ben er vast van overtuigd dat meer aandacht voor resellers positief werkt."
Verder kondigt de fabrikant aan met een heel nieuwe lijn te komen. "Dat houdt in dat we nieuwe markten gaan openbreken, vooral in de mkb-sector", belooft Van Uden.