Palm kondigt vandaag de aanstelling van Mark Doorbar als senior marketing manager voor Europa, Midden Oosten en Afrika (EMEA) aan. Doorbar is verantwoordelijk voor marketingcommunicatie, branding en product marketing met als doel om de aanwezigheid van Palm te vergroten.
Doorbar heeft meer dan 20 jaar ervaring in consumenten- en brand marketing bij internationale consumenten goederen- en mobiele telefonie bedrijven. Hij startte zijn carrière bij Cadbury Schweppes, waarna hij de overstap maakte naar Pepsi Cola International, gevolgd door de functie van wereldwijd marketing manager voor Sendo International en recentelijk divisie marketing manager voor RHM Plc. Doorbar heeft een Bachelor of Arts Honors diploma van Exeter University. Hij rapporteert aan vice-president Palm EMEA, Roy Bedlow.
"De continue investering in ons merk en de marketingstrategie in Europa is de belangrijkste zakelijke doelstelling voor Palm," zegt Roy Bedlow. "Zijn ervaring op het gebied van marketing gericht op het individu en het ontwikkelen van wereldmerken helpt ons bij het vergroten van het bereik richting consumenten en zakelijke markt."
Doorbars aanstelling volgt op de benoeming van Brodie C. Keasts als global senior vice president marketing afgelopen november. Keasts was hiervoor senior vice-president en general manager consumer electronics bij Seagate Technology, wereldleider op het gebied van de productie van harde schijven.