Kender Thijssen is benoemd tot eerste geautoriseerde point-of-sale (POS) Warranty Maintenance Partner voor IBM Retail Store Solutions in Nederland.
De benoeming houdt in dat Kender Thijssen de support voor zowel front- als backoffice systemen van IBM Retail Store Solutions voor de detailhandel volgens het 7 x 24 uur-concept uitvoert. Kender Thijssen intensiveert hiermee haar positie in de retailmarkt.
De support van POS systemen voor de retailmarkt vereist een specifieke aanpak. Juist buiten kantooruren, zoals koopavonden, zaterdagen en op koopzondagen worden deze intensief gebruikt. Kender Thijssen kan de detailhandel die gebruik maakt van bijvoorbeeld IBM kassasystemen ook op deze tijdstippen de juiste ondersteuning bieden. Als enige in Nederland is Kender Thijssen in staat om, anders dan de gebruikelijke Next Business Day service levels, een responsetijd van vier uur te garanderen.
Kender Thijssen koppelt binnen deze samenwerking met IBM, de deskundigheid en de betrokken dienstverlening van haar gecertificeerde field engineers aan de wereldwijde kennisdatabase van IBM. De hardwaresupport wordt vaak als onderdeel van beheerdiensten of managed services geleverd, waarbij Kender Thijssen de verantwoordelijkheid voor de beschikbaarheid geheel of gedeeltelijk voor zijn rekening neemt.
Johan Muit, Commercieel Directeur van Kender Thijssen: "Deze benoeming vloeit voort uit een jarenlange succesvolle samenwerking tussen beide partijen. IBM Retail Store Solutions erkent en waardeert de goede positie van Kender Thijssen in de retailmarkt. Wij zijn met name actief bij filiaalbedrijven en ketens in de non-foodsector. Nu zijn we in staat om onze positie op de retailmarkt uit te breiden en te versterken."