Aspect Software, wereldwijd het grootste bedrijf dat zich uitsluitend richt op het contact center, annonceert vandaag de samenwerking met Microsoft om een oplossing op de markt te brengen voor kleine en middelgrote contact centers.
Het initiatief levert Microsoft Office Communications Server 2007 Speech Server als ingebed onderdeel van de Aspect Unified IP oplossing. De toepassing is ontworpen om bedrijven te laten profiteren van de voordelen van hoogwaardige spraak self service functionaliteit tegen een aantrekkelijke prijs. Bovendien hebben ze voordeel van de beperkte complexiteit van de unified IP oplossing enerzijds bij een grotere controle en uitgebreide contact center functionaliteit anderzijds.
"Kleine en middelgrote contact centers staan voor bijzondere uitdagingen. Ze hebben applicaties nodig die voldoen aan hun specifieke eisen," zegt Mike Sheridan, senior vice president of strategy bij Aspect Software. "Het belangrijkste is dat ze geen functionaliteit willen opofferen: ze willen hetzelfde complete spectrum aan mogelijkheden als waar ook de grotere contact centers over kunnen beschikken. De samenwerking met Microsoft stelt ons in staat een oplossing op de markt te brengen die een complete set aan hoogwaardige functies omvat. Deze ondersteunt de customer contact strategie van deze organisaties, onder meer met uitgebreide spraakfunctionaliteit."
Aspect Unified IP omvat een ACD (Automatic Call Distributor), een voice portal, kwaliteitsmanagement, een predictive dialer en Internetconnectie in één enkele applicatie. Het biedt bovendien functionaliteit voor unified reporting, routing en beheer, alsmede mogelijkheden voor hosting van meer locaties. De applicatie draait op het transportkanaal dat de klant wil: Voice over Internet Protocol (VoIP) of time-division multiplexing (TDM).
Speech Server (2007) is Microsoft's Voice Extensible Markup Language (VoiceXML) 2.0-certified spraak- en telefonieplatform. Het voorziet in de tools, de run-time omgeving, en de state-of-the-art spraak- en telefonieservices die nodig zijn voor spraakgestuurde telefonieapplicaties op een enkel, geïntegreerd platform. Speech Server (2007) helpt de complexiteit en de kosten te reduceren die komen kijken bij het bouwen, toepassen en onderhouden van spraakgestuurde applicaties voor zowel customer self-service toepassingen als uitgaande berichtenservices.
De gecombineerde aanbieding van Microsoft Office Communications Server 2007, Speech Server met Aspect Unified IP 6.5 staat gepland voor juli 2007. De oplossing helpt bedrijven in de markt voor kleinere en middelgrote contact centers om hun customer self-service calls gemakkelijk te automatiseren, de gesprekstijd van call-center agents te verkorten, klanteninteracties te verbeteren en spraakmogelijkheden toe te voegen aan bedrijfsapplicaties.
De oplossing van Aspect Software en Microsoft beoogt op de volgende manieren in de behoeften van deze markt te voorzien:
· Inbedding van spraak als kernfunctionaliteit van Aspect Unified IP.
· Reductie van de complexiteit en de implementatietijd.
· Voorzien in een state-of-the-art platform tegen een zeer aantrekkelijke prijs waardoor contact centers in staat zijn de voordelen van spraakherkenning te benutten tegen zeer lage kosten vergeleken met alternatieven op de markt.
· Standaardisatie; doordat de functionaliteit is gebaseerd op standaards zoals VoiceXML kunnen de componenten van spraakapplicaties worden hergebruikt en gemakkelijk aangepast met nieuwe functionaliteit.
Microsoft is platina sponsor van de Aspect Customer Experience gebruikersconferentie die deze week in Las Vegas wordt gehouden. Tijdens de conferentie hebben vertegenwoordigers van Microsoft sessies gehouden om klanten van Aspect Software voor te lichten over Microsoft Office Communications Server 2007, Speech Server in combinatie met Aspect Unified IP 6.5.