BI-specialist QlikTech stelde onlangs drie nieuwe krachten aan: twee consultants en een accountmanager.
Senior Consultant Pre- & Post-Sales Shima Nakazawa is afkomstig van QlikTech New York, waar zij dezelfde functie had. Toen zij vier jaar geleden bij de Amerikaanse vestiging begon, waren er drie mensen in dienst. Nu is dit aantal uitgegroeid naar bijna vijftig medewerkers. "Het werken bij een organisatie die zo snel groeit, was een bijzondere ervaring voor me. De kennis en kunde die ik in de VS heb opgedaan, wil ik graag inzetten bij het uitbouwen van de organisatie in Nederland," aldus Nakazawa. Het perspectief lonkt. "De BI-markt ontwikkelt zich in rap tempo van een markt voor de elite naar een markt voor de massa. Snelle en simpele analyses blijken enkel mogelijk met in-memory gegevens en applicaties. QlikTech, biedt hiervoor het ideale gereedschap: QlikView. Dankzij de kwaliteiten van QlikView is Qliktech niet alleen marktleider op het gebied van analyses voor de massa, maar ook het snelst groeiende BI-bedrijf ter wereld."
Consultant (Pre-Sales) & Trainer Patrick Baal was eerder onder andere consultant bij Exact Software en programmeur bij Nationale Nederlanden. Als Consultant gaat hij klanten helpen businessvraagstukken te vertalen naar QlikView-oplossingen. Als Pre-Sales Consultant zal hij tijdens meetings de technische ins en outs van QlikView toelichten. En als Trainer is hij verantwoordelijk voor het overdragen van kennis over de applicatie. Baal koos voor QlikTech omdat hij graag zijn steentje wilde bijdragen om een jong bedrijf tot een goedlopende organisatie om te smeden. Hij verwacht "dat QlikTech een belangrijke marktpartij wordt omdat steeds meer BI-leveranciers toewerken naar een oplossing waarbij data in het geheugen geladen wordt. QlikTech heeft daarbij een voorsprong op zijn concurrenten doordat QlikView onder alle omstandigheden ultrakorte responstijden genereert, ongeacht de grootte van de database."
Account Manager Direct Business Eelco-Jan Boonstra heeft ruime expertise in Finance, Telecom en Sales & Business Development opgedaan bij respectievelijk ING Groep, Siemens Nederland en Atos Origin. Bij QlikTech gaat hij zich toeleggen op het opbouwen en onderhouden van relaties met klanten in het Direct Business-segment. Hij zal zich daarbij met name richten op het vergroten van de naamsbekendheid van QlikTech in dit segment. Boonstra ziet zijn nieuwe betrekking als een enorme uitdaging: "QlikTech is behalve een opmerkelijke speler in de BI-markt met een aansprekend product (QlikView), ook een gedreven, open en directe organisatie. Dat stelt mij in staat de service die klanten van QlikTech verwachten ook daadwerkelijk te leveren, of zelfs te overtreffen, en zo mee te helpen het bedrijf tot een van de toonaangevende spelers in de BI-markt te maken."