Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., dochter van Alcatel-Lucent, is door Frost & Sullivan onderscheiden met de Market Leadership Awards voor ‘Hosted Contact Center Solutions’ in de drie belangrijkste regio’s: Azië en de Pacific voor 2006, en Noord-Amerika en EMEA voor 2005. Hiermee kan de onderneming zich wereldwijd leider op de markt voor Hosted Contact Center Solutions noemen.
"Service providers stappen in toenemende mate over op het contactcentermodel, omdat ze hiermee nieuwe inkomstenbronnen kunnen aanboren," aldus Ashwin Iyer, hoofd van het programma voor contactcenters en CRM-service bij Frost & Sullivan. "Genesys hanteerde superieure marktstrategieën en was marktleider op het gebied van de managed services-oplossingen voor contactcenters."
Om een marktleider te kunnen selecteren, interviewden analisten van Frost & Sullivan verschillende vertegenwoordigers van bedrijven en service providers. Zij onderzochten ook hoe leveranciers de markt van hosted contactcenters benaderen. Genesys ontving de onderscheiding onder andere vanwege haar mogelijkheid om uitdagingen, kansen en knelpunten in de markt te onderkennen, strategie-ontwikkeling, en marktaandeel in elke regio.
Genesys' oplossingen voor managed services bieden onder andere:
- de mogelijkheid om ze zowel in een gespecialiseerde omgeving als in een omgeving met diverse spelers te introduceren;
- volledige aanschaf- en beheermogelijkheden voor de service provider;
- ondersteuning van TDM-, IP- en hybride spraaksystemen, zonder een bruuske upgrade naar IP;
- integratiemogelijkheden met switches en CRM-systemen van derden.
Genesys ondersteunt providers van managed services ook door gezamenlijke marketingprogramma's, verkoopcursussen en het uitwisselen van best practices. Diverse toonaangevende service providers maken gebruik van Genesys-technologie om managed services aan te bieden, waaronder: BT, Deutsche Telekom, France Telecom, Verizon, Qwest, Rogers, XO, West, EDS, NTT, Telstra en Reliance. Applicatiepartners van Genesys, zoals Echopass, leveren contactcenter services aan middelgrote service providers.
Door de Genesys-enterprisetechnologie te bundelen met de Alcatel-Lucent-communicatietechnologie ontstaat een sterk aanbod aan contactcenteroplossingen die carriers aan hun belangrijkste klanten kunnen leveren. Deze combinatie, die formeel de Managed Communication Services Portfolio van Alcatel-Lucent wordt genoemd, heeft wereldwijd steeds meer succes bij carriers en grote ondernemingen.
"Deze onderscheiding erkent dat Alcatel-Lucent in staat is om multinationale ondernemingen hoogwaardige service te bieden via een service providernetwerk dat gebruik maakt van Genesys-technologie. De Genesys-oplossing voor managed services biedt de functionaliteit en flexibiliteit die grote ondernemingen nodig hebben om hun activiteiten in het contactcenter, de mid-and-back office en met hun toeleveranciers te beheren," aldus Bob Thronson, Vice President, Managed Service Solutions, Genesys.