Trend Micro introduceert nieuwe versies van zijn messaging-beveiligingsproducten InterScan Messaging Security Suite en InterScan Messaging Security Appliance. Daarnaast lanceert het bedrijf InterScan Messaging Hosted Security, een nieuwe gehoste dienst voor zakelijke klanten.
De InterScan Messaging-beveiligingsoplossingen maken een belangrijk onderdeel uit van de Trend Micro Enterprise-beveiligingsstrategie waarmee bedrijven profiteren van een allesomvattende e-mailbeveiliging op de gateway.
E-mail is momenteel het belangrijkste zakelijke communicatiemiddel, zodat de beveiliging van de messaging-infrastructuur cruciaal is. Daar komt bij dat e-mailaanvallen steeds geavanceerder worden. E-mail staat bloot aan interne en externe messaging-bedreigingen, zoals spam, virussen, spyware en andere malware, massale e-mailaanvallen en inbreuk op de informatiebeveiliging. Hackers combineren steeds vaker bedreigingen en maken zo gebruik van uiteenlopende protocollen, waaronder messaging en internet. Als gevolg van deze verscheidenheid van e-mailbedreigingen worden bedrijven geconfronteerd met hogere risico's en kosten.
De Trend Micro InterScan Messaging Security-oplossingen integreren antispam- en antiphishing-diensten met antivirus- en antispywarefunctionaliteit. Klanten worden beschermd tegen nieuwe bedreigingen met behulp van innovatieve technieken, zoals klantspecifieke reputatiediensten en detectie van grafische spam. Dit zorgt voor bescherming tegen bestaande en nieuwe bedreigingen. Daarnaast worden aanvallen geblokkeerd met behulp van preventieve technieken, zoals zero day-beveiliging, geavanceerde heuristiek en gedragsanalyse. De uitgebreide e-mailbeveiliging biedt tevens flexibele contentfiltering, wat compliancy ondersteunt en gegevenslekken voorkomt. De oplossing omvat een uiterst schaalbaar platform met eenvoudig, centraal beheer en blokkeert zowel afzonderlijke en gecombineerde, als gerichte aanvallen op de gateway.
In tegenstelling tot oplossingen van andere leveranciers zijn de Trend Micro InterScan Messaging Security-oplossingen opgebouwd uit drie verschillende antispamlagen die in één oplossing zijn geïntegreerd. De eerste twee technologieën: Network Reputation Services en IP Profiler, houden de meeste bedreigingen tegen op de verbindingslaag nog voordat ze de gateway bereiken. Dit beschermt het netwerk en bespaart bandbreedte, opslag en andere resources. De derde technologie: een antispam-engine, blokkeert de overgebleven bedreigingen voordat ze de inbox kunnen bereiken.
De aanvankelijke beveiligingslaag wordt gevormd door Network Reputation Services dat e-mails van bekende spamafzenders blokkeert. Deze oplossing zet de IP-adressen van binnenkomend mailverkeer af tegen de grootste reputatiedatabase ter wereld. Deze beschermingslaag gebruikt een dynamische reputatiedienst om nieuwe spam- en phishing-bronnen, zoals zombies en botnets, direct te identificeren. IP Profiler vormt de tweede beveiligingslaag, en voorkomt dat nog meer bedreigingen het netwerk bereiken. Deze oplossing biedt klantspecifieke reputatiediensten en een firewall die directory harvest-aanvallen en bounced mail-aanvallen een halt toeroept. De laatste beveiligingslaag wordt gevormd door de krachtige, samengestelde engine die spam- en phishing-berichten bij de gateway filtert met behulp van een combinatie van
antispamtechnieken, waaronder grafische spam. Daarnaast biedt de antispam-engine geïntegreerde URL-reputatiedefinities om mailberichten te blokkeren, die links naar schadelijke websites bevatten.
"Spam is uitgegroeid tot een belangrijke bedreiging voor bedrijven in de gehele wereld. Traditionele oplossingen zijn niet langer toereikend of kosteneffectief", zegt Matt Anderson, analist van de Radicati Group. "Trend Micro heeft zijn antispamtechnologie aangevuld met een integrale, gelaagde aanpak en nieuwe reputatiediensten. Deze blokkeren spamberichten voordat die de gateway kunnen bereiken en schade aan het netwerk kunnen toebrengen."