Tijdens CeBIT (Hannover, 15 t/m 21 maart) maakt Jabra zijn debuut als nieuwe merknaam voor het gehele headsetportfolio van GN, wereldwijd marktleider in innovatieve audio-oplossingen. Onder het motto “Wireless for everyone!” presenteert de fabrikant van headsets in hal 25, stand F20, een aantal vernieuwende producten. De reeks producten strekt zich uit van Office- en Call Center oplossingen tot de klassieke Bluetooth headsets voor de mobiele telefonie of het luisteren van muziek en de eerste Bluetooth adapter.
Centraal tijdens het CeBIT-optreden van Jabra staat de invoering van innovatieve producten onder het motto "Wireless for everyone!". Tot de nieuwe producten, die op de 150m2 stand gepresenteerd worden, behoren:
* Bluetooth adapter A7010 + JX10: in combinatie met de bekroonde Bluetooth JX10 headset kunnen gebruikers, dankzij de eerste Bluetooth-hub van Jabra, met één headset handsfree telefoneren met zowel de mobiele als de vaste telefoon.
* Jabra BT5010: de ideale mono Bluetooth headset voor de professionele gebruiker, dankzij een uitgebreid aantal functionaliteiten en het "over-the-ear-design".
* Jabra BT5020: de Jabra BT5020 op basis van de Bluetooth 2.0-technologie richt zich op ultiem draagcomfort voor de hele dag. Het innovatieve "behind-the-ear-design" maakt dit voor iedereen mogelijk.
"CeBIT blijft voor ons de belangrijkste ICT-beurs", zegt Jürgen Fischer, managing director van GN Netcom Duitsland. "Naast de presentatie en introductie van nieuwe producten, focussen wij ons dit jaar voornamelijk op business-to-business oplossingen. CeBIT is voor ons het belangrijkste platform om contacten met onze klanten te onderhoden, maar ook om nieuwe relaties met potentiële bedrijfspartners op te starten. Daarnaast is het de ideale omgeving om onze nieuwe merknaam aan het internationale publiek bekend te maken."
Sinds het begin van dit jaar brengt GN zijn headsetportfolio naar buiten onder de merknaam Jabra. Deze stap is het resultaat van de fusie in mei 2006 tussen de beide ondernemingen GN Netcom en GN Mobile, ookwel bekend als Jabra. Door zich op één merk te concentreren, streeft de headset-expert ernaar zijn bekendheid te vergroten en zijn positie als wereldwijd marktleider te verstevigen. De producten voor de kantooromgeving en de Call Centrers worden momenteel nog onder de merknaam GN Netcom verkocht, maar zullen in de aankomende 12 tot 15 maanden de merknaam Jabra aannemen, evenals het bijbehorende look & feel. GN Netcom is in januari al begonnen met het doorvoeren van deze veranderingen: de bekende GN 500 serie voor PC-Audio gebruik gaat verder onder de naam de Jabra GN5000 serie. In de aankomende maanden wordt ernaar gestreeft om één website te lanceren voor zowel de Office en Call Center oplossingen, als de headsets voor mobiele telefonie en het luisteren naar muziek. De gehele transformatie moet in 2008 doorgevoerd zijn.